F.R.O.G

Så stod det på armbandet som jag gav till min Kattis i dag. Fully Rely On God. Och det känns som att det är just det hon gör, åker iväg till ett främmande land utan att riktigt veta vad som väntar henne och visst är det modigt? Egentligen köpte jag faktiskt armbandet till mig själv men jag kom på mer och mer att hon borde få det. Jag hoppas att hon tyckte om det. Och pannkakstårtorna blev faktiskt goda men hiskeligt onyttiga... Åt nog tillbaka alla kalorier jag simmade bort under den där halvtimmen i morse. Det var skönt att bada i alla fall, man känner inte att man svettas men jag fick ändå upp en arbetspuls. Heja mig! Jag vill nog ha ett halvårskort...

Min (som alltid) försenade familj hämtade upp mig vid Särstabadet, eller rättare sagt de följde efter mig med bilarna medan jag parkerade cykeln. Sen var det bara att åka ut till mormor! Vi pyntade vardagsrummet på övervåningen med gemensamma krafter och de alltmer trasiga papperslyktorna. Vi borde nog köpa nya snart, majoriteten av de gamla har gått sönder men å andra sidan kan jag inte minnas att vi någonsin haft några andra. Vi blåste serpentiner och dukade och bar upp maten och bon apetit! Jag har aldrig varit särskilt förtjust i kräftor, men jag ska baske mig få i mig minst en om året! Däremot minns jag aldrig helt hur man skalar och har sig... Det är så mycket ben och kladd och något som skulle kunna vara bajs. Likadant med räkorna. Näe, man kanske inte ska svälja något om man inte vet ganska säkert att ändtarmen inte hängde med...

Det är tydligen ingen mässa i Birgittakyrkan i morgon, utan i gamla kyrkan. Dit orkar jag nog inte ta mig, så jag tar väl sovmorgon i stället. Ska träna volleyboll med SKU vid två, hoppas att det blir roligt. Då kanske jag har ännu ett (GRATIS) roligt sätt att träna där jag får umgås samtidigt. Heja SBD-Knivarna!

Nu ska jag fly in i drömmens land, lalala! / Karro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0