Man är i Luleå!

Sitter just nu på Ungdomens hus i Luleå under den första kvällen av Stora årsmötet (SÅM) 2007. För oss söderifrån så började resan redan i går, kl. 17.40 gick nattåget mot Boden och Luleå från Uppsala. Efter ca 14 timmer och VÄLDIGT lite sömn traskade vi av i Luleå och började ta oss mot skolan där de flesta av oss bor medan packningen åkte släp. Efter incheckning (och stor förvirring hos mig och Matilda) flyttade vi in i ett klassrum och fick efter det lite efterlängtad frukost. Sedan var det plenum direkt 09.30 och bara att köra igång med rösträkning och dylikt. Mycket sega diskussioner har det varit i dag och min irritation har ständigt växt mot ett visst distrikt från de mer sydliga delarna av Sverige. Jag är redan astrött efter att först endast ha tillbringat en natt hemma mellan Pride och SÅM och sedan försökt sova på ett bullrande, skakande och stundvis lutande tåg med hård säng. Ska bli rena paradiset att sova på en luftmadrass efter den resan...

Bruno och Guillaume kom till Knivsta i går, för självklart kommer de när jag inte är hemma... Nu ska jag ringa hem till Linda och fråga hur det går, i går dog hennes mobil mitt under samtalet. Puss&Kram/ Hur kan man skriva en motion som man inte vill ska gå igenom?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0