Sagan om Karros oändliga resa till skolan, "Den oändliga historien III".

Den här dagen fick ingen bra start... Busschauffören i morse hade kunnat vänta tre sekunder när han såg mig komma springandes, men han åkte ifrån mig! Han förstörde min morgon ganska mycket. Nästan gråtfärdig sprang jag ner till stationen för att ta 8.05-tåget i stället- som var försenat med 10 min. Med de fem minuter vi stod still utanför Uppsala blev det raskt typ 20 minuters försening. Klockan var då 08.35 och jag skulle ha varit i skolan halv. Jag orkade inte springa så vida ca 08.50 kom jag in 20 minuter sent till min allra första teaterlektion. Jag mådde skit men lite improvisationer och lekar gjorde mig snart fit for fight igen.

Nu har jag varit i bibblan i evigheter och letat efter en bra bok att läsa på engelska. Har hittat två-tre stycken som jag ska försöka med, även om jag borde vara bannlyst från alla bibliotek med min otäcka vana att överskrida lånetider. Ska försöka hinna med en buss nu! Ha det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0