Skolstart på riktigt.

I dag skulle vi då in i shema och grejer igen. Som vanligt så medföljde trassel... Egentligen fick man ta skåp först i dag, men i princip alla fuskade och tog ett bra skåp redan i fredags och satte ett lås på. Jag var en av dem... Men seriöst, just nu fuskade ju alla som fixat ett lås i tid... 
På klassrådet så fanns ingen särskild information. På matten hade inte bokförrådet öppnat än= inga böcker utan stenciler i stället. Under geografin fick vi köa ca 50 minuter vid bokförrådet för att få geografiböcker och så  matteböcker när vi ändå var i farten. Efter geografin trodde vi att dagen var slut, så jag gick till studierektorn för att fixa mina individuella val. Jag ska nu läsa foto i stället för klädsömnad. Och hon sa åt mig att kila ner i fotokällaren direkt för att lektionen var igång- trevligt att ingen i våran klass fått veta något om att ind. valen skulle börja i dag!? Helena sa ju i morse att hon inte hade någon information, på tv-skärmarna stod det inget... De flesta hade väl redan gått hem i tron att de var lediga... Jag gick ner i labbet där lektionen hållit på ett bra tag och fick ett häfte som jag har två veckor på mig att läsa för vi har ingen lektion på fredag eller nästa vecka... Semester ;D Fast jag vill ju bara börja fota...

I går spelade vi volleyboll vid Särsta från typ två till halv sex eller nåt (vi hade beräknat till fyra...) med en badpaus för oss som ville bada. Jag blev iknuffad X antal gånger och drog upp massor av sjövatten i näsan, äckligt... Har gått och snytit mig hela dagen, tar det aldrig slut? Sen när jag skulle cykla hem höll jag på att dö av hunger. Hade klarat en av de värsta backarna och så ringer pappa och vill att jag ska vända, ner för backen igen och uppför nästa, in på ICA och köpa bearnaisesås... Jag gjorde det, men det tog emot!

I morse var jag duktig, jag var i skolan nästan en timme innan jag skulle börja med tanken att jag skulle gå till skolsyster och studierektorn. Utanför studierektorn satt en gul lapp med texten "åter ca 13.00" och klockan var kvart i elva... Satte mig i stället utanför skolsyster och väntade i en halvtimme på att få komma in där. Jag misstänker att en bomullstuss från en tops fortfarande sitter kvar i örat, de knastrar jätteläskigt. Jag får väl gå dit i morgon i stället, hennes grej som hon kikar i öron med var inte laddad.

Vilken trasslig dag det blev... 

Kommentarer
Postat av: linda

hahahahahahahahaaha!!!
det är en sån sak som bara du kan råka ut för,
en bomullstops kvar i örat,hahaahah^^;)

2007-09-13 @ 14:29:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0