Äntligen jullov så att man slipper åka till Uppsala varje dag- trodde jag, ja!

I går släpade man med sig sina småsyskon på stan för att köpa julklappar och annat.Fem timmar minst höll vi på. Självklart kunde jag uträtta saker själv också. Jag köpte några julklappar, köpte ett par saker till mig själv och växlade pengar till Genève. Till mig själv köpte jag en radio att ha i Genève, gudstjänsterna kommer att översättas via radio, och en liten ficklampa vilket jag alltid saknat i Taizé när det blir mörkt! Aldrig mer lysa sig fram med mobilen! Efter timmar av shopping, lunch på Max och ha introducerat mina syskon för den fantastiska affären Designtorget tog vi tåget hem och bad pappa hämta oss vid stationen. Vi var helt slut!

Just nu är jag också väldigt slut. I morse åkte jag till stan igen, den här gången med pappa. Han hittar inte så bra där längre eftersom shopping knappast är hans största intresse. Han trodde att Uppsala Färg låg mittemot S:t Pergallerian där Gina Tricot ligger sedan flera år tillbaka osv...
Vi köpte några julklappar och jag köpte presenter till värdfamiljen jag ska bo hos i Genève (undrar hur många gånger i den här bloggen den staden nämns? Måste kolla sen!), vilket inte var det lättaste eftersom jag ju verkligen inte har någon aning om var jag hamnar. Jag kan ju lika gärna hamna hos en ensam äldre dam som hos en barnfamilj med fem ungar! Snapsglas-tänk om de är nykterister? Bok om Sverige på franska- tänk om de faktiskt talar italienska eller tyska? Bok på engelska- de kanske inte kan engelska alls? Så där höll jag på en god stund och det landade i att jag köpte en osthyvel med Sverigeflaggor på skaftet och en Sverigeflagga. I alla fall ett försök till att visa uppskattning för att de tar emot mig!
Oavsett vad jag börjar skriva eller prata om så tycks jag alltid hamna i att skriva eller prata om Genève... Jag börjar bli aningen nervös och packningssugen, funderar på att börja packa redan i morgon eller nåt då man mest väntar på julafton. Alltså shit, tänk om jag inte får bo med Linda utan skickas iväg ensam tvärs igenom stan till en familj som inte kan engelska alls! Nåja, det ska nog gå bra och jag tror att vi kommer ha galet roligt. Lite konstigt känns det att inte fira nyår i Långhundra och sitta och mysa till grevinnan och betjänten med familjen...

Direkt efter pappas och min shoppingrunda i dag gick jag direkt ut med min reklam. I dag tog det hela fyra timmar... Jag har så ont i min rygg och mina fötter! Nu har jag gjort min del i verksamhetsberättelsen åt Diskus också så nu räknar jag med en dag som mest går till att mysa i morgon. Klä granen ska vi också göra, och så ska jag rimma på julklapparna och slå in de sista!
Pussar och kramar till alla!(Jag orkar inte avsluta med att tjata om det där som slutar på ommentera)
/ Karolin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0