Glurk?

Det blev ett väldigt uppehåll i mitt bloggande där ett tag. Det beror inte bara på att jag var borta även helgen efter Sigtuna på 27-timmars och att skolarbetet lagt sig som en tjock och dammig matta över mig, utan även att vi har hittat The Sims 2 igen. Beroendet är ett faktum! Och eftersom helgerna gått åt mest till att skutta runt i Undersvik och stöpa ljus med familjen så blev spelandet mer på vardagar efter att skolarbete (höll på att bli skoarbete) och andra nödvändiga ting blivit gjorda. Alltså försvann bloggens kvalitetstid med sin skapare. Nu oroar jag mig mest för hur jag ska sammanfatta de nästan tre veckor som gått sen sist!

27- timmars var wunderbart. Fast för mig som Diskus började ju helgen redan på fredagen då vi åkte upp för att ha möte innan lägret. Jag fick en hel drös med (enligt mig) roliga citat som sades där vi lite desperat försökte koncentrera oss och inte bara flumma iväg och skratta sönder oss.
DIREKT efter att vårt möte var klart (faktiskt lite innan dess) så kom lägerdeltagarna! Där flaxade jag omkring och försökte hitta något nyttigt att göra samtidigt som jag kastade mig över en nyanländ vän lite då och då (de blir bara fler och fler!) och kramades lite. Efter lunch satt jag och Line och gjorde affischer och missade inledningen, fast lite kul är det ju att rita! Typ 3 sekunder senare var det inspiratörspass, en kille som snackade om hur det är att vara bög och kristen och svarade på massor av frågor och gjorde värderingsövningar. Sen var det middagsframdukningsdags. Större delen av Diskus och ungdomsutskottet rusade runt för att hinna ställa iordning biskopssalen där vi skulle äta, möblering och dukning sköttes på minimal tid innan vi skyndade iväg för att byta om. Årets tema var medeltid! Efter gyckleri kallades samtalsgrupperna (förlåt, "familjerna") in till bords där maten stod serverad - utan bestick. Vi skulle äta med händerna och torka oss på duken...
Efter middagen följden en kvällsandakt och medeltida dans, kvällsfika och nattaktiviteter. Jag sjöng massor av karaoke och spelade lite spel samt vandrade runt och kollade läget med folk. Morgonoen kom ganska fort och jag höll på att somna under mitt lilla vaktpass utanför matsalen runt sex på morgonen... Men icke så, jag höll mig vaken om än knappt! Förmiddagen gick fort och avslutades med en mässa i kyrkan och på lunchen efteråt lämnade vi i Knivsta över vandringsmaskoten Stumpen till Valbo. Sen pös deltagarna hem! Vi stannade dock och städade men det dröjde inte länga innan vi också packade in oss i bilarna och åkte hem.

Hjälp, så där långt skulle det inte bli om 27-timmars! Två veckor har ju gått sen dess! Jaja, nu har bloggtystnaden i alla fall brutits. Jag får skriva mer efter helgen eller nåt, ska på Diskusmöte (nu duggar det tätt...) i Hallstaviiiik. Ska pallra mig iväg nu och hämta grejer i skåpet och äta min macka, börja bege mig ner mot stan. Hare bra! (och ni vet väl vad som förväntas av er? det börjar på K och slutar på ommentera...)/ Karolin

Kommentarer
Postat av: kusinvitamin

no more bloggtystnad!:D

2007-12-07 @ 17:02:23
Postat av: Singoalla

Hej karolin! Jag tycker det ar mycket roligare nar du skriver an nar du spelar sims 2, jag marker ju knappt att du spelar, men en ny text marks battre. Det later som om du har fullt upp! Inget nytt alltsa. Jag drar till Sri Lanka om tre dagar, forhoppningsvis har jag lite mer tid da och kan skriva lite och sant sa du far hora vad som hander, men allt ar bra i alla fall. Ta hand om dig. Kram

2007-12-10 @ 10:10:02
Postat av: carro (du vet hej carro! ;D)

27h var gryymt kul. tack så jätte mycket för ett bra lite-mer-än-ett-dygn!

2007-12-13 @ 18:45:04
Postat av: carro (du vet hej carro! ;D)

oops, massa kramar på du med! :)
kommer du på volleyboll turneringen?

2007-12-13 @ 18:45:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0