Svensk Direktreklam, snart i DIN brevlåda!

Helgen i Hallstavik blev en ganska bitter helg från Diskus sida. Från början var jag, Line, Matilda, Lotten, Erika, Johan, Ankan och Ida där, men Ida åkte hem på lördag förmiddag efter en utbildning i första hjälpen. Den var faktiskt ganska kul men halvläskig på slutet då vi delades upp i två grupper och den ena skulle agera som om de hade olika skador och den andra försöka assistera och larma ambulans. Jag skulle låtsas ha ett astmaanfall och tyckte att jag visade hur tydligt som helat att jag helt enkelt inte kunde andas, men Johan trodde att jag helt enkelt bara var chockad. Efter ett tag flämtade jag "astma" och hans kommentar blev "Astma? Jamen SÄG det då!"... Han hjälpte mig till slut och så var det våran tur. Jag skulle försöka hjälpa Matilda som var chockad men var lite förvirrad själv över vad jag skulle göra. Johan som hade massor av sår och fejkblod höll på att slå ner Line med sina ständiga epilepsianfall (tilläggas kan att LIne är ungefär hälften så stor som Johan...). Lyckligtvis behövde vi aldrig öva att linda huvuden på henne på allvar... 

Hur som helst, efter första hjälpen var både Ida och Ankan borta och vi var för få för att kunna ta beslut. Vi hade heller inte särskilt många punkter att ta upp. Vi övervägde att prata policys (ibland funderar jag över om det ordet kan ge utslag!) men kom fram till att det var lite poänglöst med tanke på att övriga 5-6 pers som INTE var där ändå skulle ha synpunkter senare. Vi började delegera vilka som skulle skriva vad i verksamhetsberättelsen och jag, Matilda och Line skrev en saga om Diskus att presentera på DÅM (Distriktsårsmötet). Valberedningen kom på besök och pratade med oss om vad som krävs av nya Diskusledamöter, vilka av oss som vill sitta kvar osv. Egentligen kunde vi ha åkt hem på lördagkvällen, men vi orkade inte städa då. Johan åkte hem då och Erika sov hos Thomas och Lotten sov hemma, så det ledde till att jag, Line och Matilda var de enda som sov där... Där låg vi och tittade på "Mysteriet på Greveholm" mitt i natten... Vi var lite bittra eftersom vi var så några, vi kunde ju inte ens klubba att mötet var avslutat... Fast nästan varje stund med Diskus är så underbar för mig, så för mig var det inte så jobbigt!

På söndagen började jag med mitt JOBB. Jag delar numera ut reklam och Uppsalatidningen till 273 hushåll... Pappa hjälpte mig i söndags så att det skulle gå lite fortare, och ändå tog det två timmar. Lär väl gå lte fortare när jag kommit in i flytet. Dessutom är allt färdigsorterat och jag får motion och 100-200 kr per gång. Jag slipper ju dessutom slava på ProVoice telefonförsäljning vilket halva min klass redan gjort, och nästan alla har sagt upp sig. Jag slipper göra något jag hatar (pracka på folk saker de egentligen inte vill ha) och är inte beroende av att vara bra på att sälja saker (bevlådor är inte särskilt sociala varelser och käftar sällan emot, ingen har bitit mig än). Jag slipper störa folk på deras fritid och behöver inte dras med deras arga reaktioner om jag stör mitt i en hockeymatch. Det här jobbet kirrar vi! Efter utdelningen åkte vi till min farbror och firade kusin Tindras femårsdag och brorsans tolvårsdag. Myyys!

Den här veckan har varit ganska så intensiv, fast så är ju mitt liv nästan jämt. I onsdags var det luciavaka vilket innebar att jag höll i gång fram till halv elva då pappa hämtade sin utmattade förstfödda utanför kyrkan... I går redovisade vi på Kultur- och idéhistorian om de målningar från Barocken som vi analyserat. Jag analyserade "Matteus kallelse" av Caravaggio, en riktigt vacker målning faktiskt. Men jag hatar att redovisa inför klassen, för det känns aldrig som om någon faktiskt vill höra vad jag har att säga... Det ger en LÄTT obehagskänsla. I dag har vi snackat lite om de böcker vi läst i ämnet Internationella relationer. Naturligtvis valde jag en bok om Zimbabwe, nojig som jag är :D
Nu på eftermiddagen har vi haft möte med utbildningsutskottet. Vi har planerat en utbildning för kontaktpersoner och registeransvariga, vi kan bara inte komma på något namn! Tidigare har utbildningen varit kallad "Att sitta i en styrelse", men nu behövs ingen styrelse för att vara lokalavdelning inom Svenska Kyrkans Unga. Hoppas att något av utskottets arrangemang blir AV nästa år. Vi har varit lite olycksdrabbade!

Den som läser hit kan få en extra kram av mig nästa gång, och en till om ni kommenterar! (Ni kan även slippa kramen om ni inte vill kramas med Karro Teddybjörnen). KRAAM!/ Karro
(Och JA Carro, jag ska närmast definitivt till Pirates Cup! Vet däremot inte om Diskus skapar ett lag eller om jag spelar med Knivsta...)

Kommentarer
Postat av: carro (du vet hej carro! ;D)

värsta kul :D jag kommer också dit. ska vara fotograf och spela i lag samtidigt så det kan bli lite stressigt tror jag ;D

2007-12-15 @ 12:43:19
Postat av: Linda

(hultan): snart geneve!

2007-12-15 @ 14:54:28
Postat av: kusinvitamin

asså,är du ledig nån gång?:O
du har alltid en massa saker att göra,människa!

2007-12-17 @ 18:32:51
Postat av: christofer

Hej Karro, tog ett uppehåll i pluggandet o läste lite i din blogg istället, mycket roligare!!

Hoppas vi ses snart. KRAM

2007-12-18 @ 12:56:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0