Vadå "de har inte euro i Schweiz"?

Wow alltså... Jag förstår mer och mer hur vuxna kan snacka om att 20 år sen känns som igår- tiden går så himla fort!
Förra helgen var jag typ hemma på lördagen och gick min runda och delade ut reklam, det tog tre och en halv timme när jag var ensam... Men snart går det nog fortare! Och snart blir det ljusare också... I söndags hade vi chokladföreningsmöte hemma hos Emma i typ 5 timmar vilket inte tycks vara ovanligt i sammanhanget :D Proppmätt på choklad åkte jag hem och pluggade matte.
I måndags morse var jag lite bitter. Ingen annan i min grupp gick med på att komma tidigare till skolan för att planera del två av redovisningen på svenskan. Vi har jobbat om dialekter och alla redovisade i pusselgrupper lektionen innan, men som en extragrej skulle alla grupper också spela upp något för resten av klassen. Lyckligtvis fick vi förberedelsetid och svängde ihop en scen lite snabbt. Det gick bra, men det var måttligt irriterande att så gärna vilja göra något innan när de andra inte var så himla ambitiösa. Även måndagskvällen gick åt till att plugga matte, vi hade prov på tisdagen. Det gick inte särskilt bra, fritt översatt från mitt språk så gick det kanske bra.

I går spelade vi upp de noveller vi dramatiserat på dramalektionerna, och det gick faktiskt jättebra. Jag blev grymt imponerad över att alla lyckats så bra! Kändes som att vi var lite av en "riktig" teaterklass. Lärarna ser oss ju lite som det, det är nog egentligen bara estetarna som drar den riktigt skarpa linjen mellan "halvesteter" på IK och sig själva. Jag har fått frågan vad i all världen jag gör på IK om jag vill syssla med skådespeleri, som om man inte skulle kunna stå på scen utan att ha gått teater!

I dag hade vi julavslutning. Min klass hade inga lektioner men det hade de flesta andra, jag åkte ändå in till avslutningen i missionskyrkan. Det enda knäppa vara att knappt en enda sång handlade om julen! Teatertreorna var nog bäst i år också, även om deras inslag var väldigt kort! Rektor Reine är lite som en jultomte som man ser två gånger om året och alla undrar vad han gör mellan julen och sommarlovet och sommarn och julen. Utom att skriva i bolandsbladet varje vecka förstås- men hur vet vi att det är han?

Efter avslutningen tog jag och ett gäng kompisar en fika på café Linné och sen åkte jag hem till Knivsta, gick hem och åkte direkt till Magarethaskolans skolavslutning. Mysigt. Sen åkte jag direkt till kyrkan och gick på mässa med Linda :D DET ÄR MINDRE ÄN EN VECKA KVAR TILLS VI ÅKER TILL GENÈVE! Det är bara ett par dagar sen vi kom på att de inte alls har euro i Schweiz- de har schweiziska franc. RESFEBER!
Kommentera!/Karolin 

Kommentarer
Postat av: Drakman

Härligt å åka till Schweiz. Hoppas det blir kul och du får väl hälsa alla taizémunkar från mig. ;)
Ha en underbar jul nu så ses vi 2008.!

2007-12-21 @ 13:34:33
URL: http://queenjam.blogspot.com
Postat av: Singoalla Tiroler

Hej Karolin! Roligt att lasa dina inlagg pa mintur och facebook, lika roligt och till och med mera informerande att lasa din blogg. Det kommer sakert att bli en upplevelse i Geneve, vad kul. Just nu skriver jag fran Galle, Sri Lanka, allt ar bra med mig och jag njuter av livet. Skriv hellre mejl an brev till mig for jag flyttar ju runt lite hehe. Carlos tycker att ferrero rocher ar den basta chokladen och undrar vilken du tycker ar bast. Han vill garna bli medlem.

2007-12-22 @ 10:55:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0