Flygande holländare på besök

I dag åkte jag in till stan och bytte lite underkläder som var för stora och lade samtidigt beslag på en klocka (200 kronor billigare än vad den varit!), ett par örhängen (elva spänn!), solglasögon (50 spänn!) för mina lönepengar+ en pincett, ansiktsmask och ansiktspeeling för ett av mina presentkort på H&M. När jag stod i kö på Ur&Penn för att köpa klockan, örhängena och solglasögonen så hade jag könummer 15 och de höll på med nummer 83... Så småningom kom de upp till 95 och jag hade redan missat tåget, men då hittade jag en nummerlapp med nummer 97 på! Personen hade tydligen slutat vänta och slängt ifrån sig lapen och jag tog den helt fräckt och smet före... Men i kärlek och köer är väl allt tillåtet antar jag, och jag ville bara hem till Linda och gänget.

Sen åkte jag hem till Knivsta och gick till Särstaplan för att titta på Lina, LInda, Ida och Arjen när de spelade fotboll med några småkillar. Arjen är en holländare och Lindas flört från Taizé och jag hade verkligen ingen aning om att han skulle komma hit. Det blev bestämt på bara några dagar, typ ingen fick reda på det och i morgon åker han hem igen :(. Han är jättesnäll och trevlig och det är verkligen synd att Holland inte ligger närmare eller är billigare att åka till. Fick i alla fall träffa Janina för första gången och hon verkar jättetrevlig fast den stackaren tydligen har bihåleinflammation just nu. Kom dit vid ca 15.30 och började gå hemåt vid 17 då de sista kvarvarande gick åt varsitt håll. Faan för att Arjen ska hem redan i morgon! Jag vill vara med honom och Linda mer och visst finns linda kvar men han är så sjukt trevlig... Jag är fortfarande besviken över att jag fick reda på att han var här i dag även om typ ingen blivit informerad om att han skulle komma.

I dag trodde jag att jag skulle varit på Stockholm Pride men i går fick jag reda på att Hanna och co inte skulle dit förrän på onsdag. Okey dokey, wednesday it is! Det är tydligen mest föreläsningar i början av veckan och sen på onsdag börjar det riktiga partajandet. Jag kommer nog att åka hem på lördag kväll för då fyller mamma år. Nu ska jag nog städa lite, för annars får jag inte åka.
Puss&Kram

Kommentarer
Postat av: Linda

Ja-a ;) men nu har han åkt...
=(

2007-08-01 @ 14:49:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0