Grodor: även kända som en av Guds plågor mot egyptierna.

I morse regnade det, så vår arbetsledare sa att vi skulle ses vid Vägverket i stället för vid Pepparn- för att se i fall det fanns något inomhusjobb för parkarbetare... Det fanns det inte, så en timme senare så cyklade vi till Pepparn i alla fall- och tänk, för omväxlings skull så fick vi röja skog! Det finns verkligen otroligt mycket GRODOR där nere i alla storlekar, i dag såg vi en som var typ 1 cm lång... Värsta pyttelilla grodan som var jättesöt. Jag hoppas att jag inte far trampat ihjäl några såna av misstag...
Det är något skumt med mina cykeldäck. De läcker luft. I morse pumpade jag bakdäcket, och ändå fick jag leda cykeln halva vägen hem för att jag inte vågade lita på att däcket pallade med så lite luft... Hämtade i alla fall min Pride-biljett på videotjommen, med hjälp av Malin som hjälpte mig över telefon när jag glömde bokningskoden hemma. Now it's MINE, My preciouss... Jag med noll teknisk färdighet och noll erfarenhet av att boka biljetter över internet har gjort det. En applåd tack!

Tjat tjat, men TAIZÉ är nära! På lördag åker jag! På söndag är jag framme! I dag har jag skrivit packlista och börjat packa lite smått, jag vill inte göra allt på fredag kväll. Då vill jag gå och lägga mig tidigt, ska ju upp typ före fyra... Jag är så trött att jag inte vet var jag ska ta vägen... När jag stoppade om mig själv nere på bryggan vid lunchen så somnade jag nästan... Kom att tänka på ett Taizéminne från 2005, när jag, Hultan och Miisen för en gångs skull tog med våra kuddar och satt på i kyrkan under morgonbönen samtidigt som vi lutade oss mot väggen. Alla tre somnade eller halvsov under den ca 10 min långa tystnaden, där satt vi på rad och hängde med huvudena...
Puss och kram, fälld gran / Karro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0