Jag har en BUZZ, och jag tvekar inte att använda den!

I går var jag i stan och shoppade med Linda, det var skitmysigt! Vi var där typ fem timmar... Det slutade med en väldigt obehaglig och stressig incident på KappAhl som jag bar mådde illa efter. Kul var det i alla fall Linda, det får vi göra om någon gång! Men jag vill ha en SOLFJÄDER innan Taizé ju, men hittade ingen NÅNSTANS. Nångon som kan låna ut en till mig? Snällaaa?

I dag hämtade jag och pappa mamma på Arlanda. Vi bonnläppar hamnade på fel terminal först... Med sig hem hade hon en liten present till var och en. Malin och jag fick varsin buzz, ett tyg i polyester som är som en tunnel, men kan ha det tilla allt möjligt: pannband, diadem, sjalett, armband... Den är faktiskt jätteskön att ha på huvudet.

Nyss bokade jag också en veckobiljett till Stockholm Pride! Jag ska åka med Hanna från klassen och bo tillsammans med henne, mamman+ mammans sambo, ytterligare någon kvinna i bekantskapskretsen med dotter. I Hannas mormors lägenhet som ligger bara 5 min från parken! Mamma och pappa är lite sura och mamma är misstänksam och tror att jag hittar på det där med vuxna i sällskapet. Här är 5 av mina bra anledningar till att dra på Pride:
1. En härlig folkfest med massor av roliga aktiviteter.
2. Nära hem
3. Slipper bo i ett tält som flyter i lera.
4. En "festival" som går ut på annnat än att BARA supa och gå på konserter.
5. Världens skönaste parad som avslutning.

Om en vecka är jag i Taizé, troligen på Oyak, och lever livet igen! I kväll drack jag ur en burk juice jag köpte där förra året (den var en månad för gammal men smakade bra ändå). NOSTALGI! Ska vara vid bussen kvart i fem på morgonen, gissa vem som nog kommer sova lite bättre på bussen i år...
So long, flaggstång/ Karolin

Kommentarer
Postat av: Linda

ja det var trevligt =)
Men det var lite pinsamt på slutet som du beskrev ;) Uschamig, nästa gång tar vi reda på stängninstiderna va?:P
Puss å hej, snart-är-vi-på-oyak-YEY

2007-07-05 @ 19:36:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0