Geggamojs och ny mobil.

I går jobbade jag förstås, rensade i snåren vid Särstabadet och fick några fina rivsår på armarna. Visst är nyponrosor vackra, men rivs gör de... Ringde till Cilla när jag hade slutat eftersom hon bor så nära badet, men då befann hon sig på taket till S:ta Birgitta i färd med att måla om kyrkan. Cyklade förbi där i stället och vinkade lite åt henne :D Sen när jag kom hem så hade ÄNTLIGEN min nya mobil kommit så vi åkte ner på kniven och handlade och hämtade den, mamma och jag. Min alldeles egen superfina Sony Ericsson Z710i!!! Jag tror att jag är kär i den... Synd att alla ringsignaler var så dåliga, väntar ännu på att träffa folk som har lite roliga låtar och sånt som jag kan tanka över. Men så fantastisk den är :D :D :D Jippiiie!
Senare på kvällen så färgade jag håret på mamma och hjälpte henne med en ansiktsmask som var hur geggig och slemmig som helst! Värsta slime i någon sorts tvättservett utklippt som ett ansikte...

I morse var det upp igen, för att upptäcka att äldsta hunden Ellen hade kissat på golvet. Jag AVSKYR att ta hand om sånt, den här gången innebar det ju också att jag fick ta med mig frukosten till jobbet... Vi röjde sly och klippte buskar och träd längs hela strandpromenaden, finfint blev det. På lunchen fick jag hjälp av den snälla tanten i kiosken vid badet att micra (hur stavas DET? Micra, mikra?) min djupfrysta soppa innan jag åt den, hon fyllde också spontant på min vattenflaska med kallt vatten. Så snäll! Sen hoppade jag i sjön en stund, och det var det skönaste jag gjort på länge. Sen köpte jag en glass av kiosktanten innan jag gick tillbaka till arbetet. Vilken skön lunchrast! 

I morgon är det Pepparn IGEN, fast inte så mycket tror jag. Dessutom skulle det bli regn, och regnar det så vet vi inte vad som väntar. Sitta i parkarbetarboden och spela kort kanske?

Det är mindre än två veckor kvar till Taizé och jag blir galen av längtan. Snackade med syrran på telefon i dag och hon pratar ren östgötska nu, supergulligt! Fast jag har hört nu att de bråkar fast de är så långt hemifrån och KAN undvika varandra. Typiskt!

Kram och puss, Taizébuss / Karolin

Kommentarer
Postat av: Johanna

jag äskar dina rim på sluten! "kram och puss, taizébuss"- strålande! //Johanna från taizémötet i Sthlm

2007-07-22 @ 23:45:55
URL: http://timesonfire.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0