I'm SIIINGING in the raaaain!

I morse trodde jag att jag skulle bli galen! Vi träffades på vägverket klockan åtta då vår arbetsledare Johanna stack i väg med Johan som jobbar på parken eller Bossesom är en av de som bossar över parken (jag tror att hon var ute med båda) medan vi andra väntade, och väntade och väntade... Efter närmare en timme kom Johanna tillbaka och sa "Jag säger ingenting, det får Johan eller nån komma in och tala om för er". Strax därpå kom Bosse in och pratade med oss om vårt arbete. Vi har ett stort skogsparti kvar, men ligger vi i med det så kanske vi hinner med det under de sex arbetsdagar som återstår. Det är bara det att det kommer nya sommarjobbare de tre kommande veckorna efter det, och vad ska de göra då?
Eftersom det är en stiftelse som betalar våra löner så har de vissa krav på vad vi ska göra och då måste vi göra det. Han pratade med oss som om vi vore sju år och som om det var VI som sagt att vi var trötta på att röja sly, det har vi inte sagt, vi vill bara veta vad vi ska sysselsätta oss med. Han fick det att låta som om det var vi som inte ville jobba och inte att de planerat skitdåligt. I bland blir jag så TRÖTT på vissa vuxna människor! De orkar ju knappt titta in en gång om dagen och säga: "Ja, det här ser väl bra ut..." Kan de inte åtminstone visa uppskattning för det vi gör för 61 kr i timmen? Gubbarna på parken som får väsentligt mycket mer betalt har bilar, elverktyg, traktorer mm. och vi är ändå mer effektiva än vad de är. Jag går upp i limningen snart, men om vi klarar av nästa gängs arbete så borde ju vi få deras lönepengar också! Lite nya verktyg fick vi i alla fall och några av de gamla hade blivit slipade, ros till den som gjorde det :D

Pappa och jag ska hälsa på farmor i dag :D Pappa skulle komma hem vid fem och jag vet inte om jag ska åka in i förväg. Jag hoppas att Tindra, världens sötaste fyraåriga kusin, är där! Det ska bli roligt att göra en liten avstickare dit. Just det, kanske skulle åka in i förväg och hitta en solfjäder innan Taizé? Hmm, det får jag fundera på... Blir väl 16.05-tåget då i såna fall, byta om måste jag göra i alla fall. Vill inte åka in i skitiga "oömma kläder". Puss och kram, stickig gran! / Korokarollololin

P.s. Några av de spel jag ville ha på mobilen som syrran och pappa hade men inte jag, gick att ladda ner gratis från Sony Ericsson... Hipp hurra! Synd att alla gratis ringsignaler redan fanns på mobilen, de var inte så bra. D.s.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0