Kvistmördaren med papegojsax planterar perenner...

Tjoho!
Jag testar lite grann nu för att se om det funkar... Hej i alla fall, Karolin här så att ingen kommit fel.

I tisdags var det äntligen dags att sluta ettan, så ofattbart skönt att få lite ledigt. De två följande dagarna blev det miniturné på Maragarethaskolans och Ängbyskolans respektive avslutningar, man bör ju finnas där för sina syskon (och även vänner i Maggans fall, min kära gamla skola...). Sedan slappa och vila till i måndags då jag började jobba som parkarbetare åt kommunen. Ska jobba i tre veckor, slutar 6/7, dagen innan jag ska upp aptidigt och sätta mig på bussen till Taizé. Kanske blir lättare att sova då i och för sig, de där 32 timmarna kan kännas långa ibland...

Nu är det jobba jobba jobba i alla fall. I måndags och i går rensade vi i skogen vid Pepparkaksudden så att vi är nästan klara där. Det skulle ha tagit betydligt längre tid, hon som är chef (inte arbetsledare) verkar tro att vi är sengångare eller något. Vi åstadkom två präktiga rishögar med träd, kvistar och grenar som de skulle hämta med traktor, men de kom inte i måndags och troligen inte i går heller. Då kommer de och säger "ni får ju se till så att folk kan passera, lägg inte riset på stigen... Kom och HÄMTA det då för sjutton...

I dag har vi jobbat i rabatter, i alla fall halva gänget (tre tjejer, de tre killarna skulle vända jord på något annat ställe). Vid gångtunneln under järnvägen och i ett par rabatter runt servicehuset har vi rensat ogräs och PLANTERAT PERENNER. Det känns som att jag satt tusen perenner i dag... Men någonting är det ju jag ska göra för att få min lön som kommer att sitta SÅ bra när den väl kommer. Dessutom blir det ju en del motion, men det är jobbigt att gå upp på morgnarna. Nu ska jag nog spela lite TheSims2, det är helt klart det bästa dataspelet som finns! *NÖRD* Kram/ Karolin <3 den där roliga papegojsaxen som kan klippa av rätt tjocka grenar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0