Små grodorna, små grodorna...

Det var värsta kul vid Kvarngården i går! Tidigare har vi alltid firat midsommarafton i Gottröra, ensligt belägen kyrka där jag inte känner en kotte. Men i år så sa jag att alla jag känner som är kvar i Knivsta troligen skulle vara där och att jag ville dit så gav de med sig. Träffade Miis och Cilla + Kattis, Jojo och typ hela resten av familjen Lundberg som bjöd mig på jättegod jordgubbstårta med glass :D Dansade lite runt stången med Kattis, Miis och Cilla och vi skulle dansa på den nyinvigda dansbanan också, men musiken slutade... Sedan åkte vi till mormor som vi gör varje år och åt potatissallad och köttbullar och småfranska och rostbiff och jordgubbar... Det är så mysigt, när alla är delaktiga och hjälper till att grilla, bära upp maten till vardagsrummet på övervåningen eller skära grönsaker. David som flaxar omkring och babblar med alla om allt, Challe som försöker grilla trots hotande regnmoln, jag som traskar upp och ner för trappan, Jenny som skär grönsaker... Till slut åkte Challe, Lena, Linda och Jenny hem och vi började sakta gå och lägga oss i våra bäddsoffor efter att ha gått baklänges genom trädgården och plockat sju sorters blommor. Jag drömde ingenting i alla fall, men jag tror att jag råkade viska något innan jag somnade.

I morse åt vi frukost en i taget och sysselsatte oss med lite olika saker innan vi åkte till Tilasgården för att gå på midsommarfesten där. För mig har det alltid kännts lite som att midsommardagen är ännu viktigare än midsommarafton, för det är då jag får fira i Långhundra. Morfar ordnar alltid en populär tipsrunda med gamla grejer som man får gissa vad de är och vad de använts till. Tyvärr kunde jag facit utantill sen förra året (han använder en gammal tipsrad han ofta använde)... Synd, för jag ville gå! Det vara alltså bara att sätta sig i Kalhällstugan och rätta direkt och så mycket mer såg jag inte av firandet utanför. Kanske lika bra det, för det har varit grått och mulet hela dagen innan det började regna på slutet. Sedan ännu en sån där festlig måltid då även Lindas pojkvän var med, hade aldrig träffat honom tidigare men han verkar trevlig. Han stod till och med ut med Davids babbel och tusen frågor, all heder åt honom för det!

Ringde till Linda på vägen hem, hon ska komma över i morgon och titta på Titanic med mig :D Jippie, då får jag något intelligent sällskap i morgon, Malin och David ska till Stadium Sportscamp i Norrköping och mamma och pappa skjutsar dit. Syskonfritt i en vecka, lite tomt kommer det nog att bli fast jag jobbar måndag-fredag. Ändå lite skönt. Mamma ska också bort (på onsdag typ), hon ska åka till Island och vara där till på söndag. Nu packar syskonen för fullt vilket ger mig tid att sitta här och nu övergå till att spela The Sims :D:D:D Ständigt krig annars.
Midsommarkram / Glada Grodan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0