Världens sötaste gumma...

I förrgår när vi planterade de där förbaskade perennerna vid gångtunneln så hände något som gjorde mig tårögd. En liten gumma kom fram till mig, jag lade märke till henne först när hon stod bakom mig och sa "Får man vara med?" lite skämtsamt. Hon berättade att hon hade haft en så fin trädgård när hon bodde ute i Långhundra, en hel sia i UNT hade hon varit med på en gång med sin mysiga trädgård. Hon sa att å,så fint det blir när vi planterar och att hon saknade sin trädgård nu när hon bodde inne i samhället. Hon tackade en sista gång för att vi gjorde så fint och sen gick hon med sin lilla rullator. Åh, jag önskar att jag visste vem hon är! Jag vill bara få reda på vem hon är och var hon bor så att jag kan gå hem till henne och plantera löjtnantshjärtan, tagetes, prästkragar, jordgubbar och smultron i hennes lilla trädgård om hon har någon, eller fixa blomlådor. Jag vill ge henne något vackert att glädjas åt! Tänk om hon knappt har krukväxter hemma? Tänk om hennes släktingar inte bryr sig och kommer och hälsar på med en blomma då och då?

I går fick vi röja sly vid Särstabadet, och det var knappt en enda människa där... Vi gick i och för sig vid tolv eftersom vi jobbade halvdag i går, åkte hem med mina halvtinade crêpes och åt dem hemma i stället. Jag blir så jäkla trött av att jobba och har så ont överallt att det inte är klokt. I dag skulle vi vara klara till tio  sa vi så att vi kan åka ut till mormor och morfar en stund innan vi åker in till Knivsta igen för att fira midsommar vid Kvarngården, och sen ut i Långhundra igen... Bara det att typ ingen annan är klar än. Fick lite sovmorgon i alla fall, nu ska jag packa klart. Vi ska sova hos mormor i natt för att gå på midsommarfesten i Långhundra i morgon. Heja morfars tipsrunda :D Puss och kram och glad midsommar / Karolin 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0