En typisk rese-wannabe.

Senare i onsdag skrev jag upp mig på 100-poängskursen Scenografi, mask och kostym som är anknuten till musikalen. Nu får jag vara med lite i musikalgrejerna alla fall, samtidigt som jag får ännu mer "överkurspoäng" (jag samlar, just nu ligger jag på 2700 i studieplanen och bara 2500 behövs för slutbetyg). Och förhoppningsvis slutar snart min gnäll-över-att-inte-ha-kommit-med-i-musikalen-period innan de omkring mig får skavsår i öronen.

I torsdags lämnade jag in ett 8 sidor långt arbete i Kultur- och idéhistoria som tagit mig säkert 10 timmar att skriva fördelat på måndag, tisdag och onsdag kväll. Det kändes som om jag skrivit en disputation eller nåt och just nu är jag lite besatt av att jag är klar. Samtidigt är jag så stressad över vad betyget kommer att bli. Jag har sån betygspress på mig själv just nu och har så svårt att bli nöjd och det är så skitjobbigt. Hjälp!

I fredags fick vi reda på att vi ska få 30 min extra matte varje vecka eftersom bara en enda i hela klassen är på rätt ställe och inte en chans i världen finns att vi klarar kursen i det här tempot. Det kanske är fler än jag som inte fattar vad läraren säger... På onsdag och torsdag är det öppet hus i skolan, på onsdag ska vi bara ha teater och på torsdag obligatorisk mattestuga för hela klassen med lärarhjälp. Och inte av den läraren vi brukar ha. Det kan bli lyckat...
Några får gå ifrån mattestugan för att guida niorna runt och det vill jag verkligen göra. Men läraren såg inte min uppsträckta hand utan hörde bara de som skrek ut namnet på sig själva och en kompis. Jag vill ju så förtvivlat gärna guida för jag tykcer att sånt är så himla kul och jag har längtat efter att få det tillfället. Vilken löjlig grej att längta efter!

Jag hade skrivit mycket längre än så här men inlägget blev inte sparat på nåt skumt sätt och mamma vill ha datorn, så jag får skriva mer sen. Fan vad irriterande!
Kommentera.
/K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0