Prassel i lövhögen!

I torsdags var jag hos mormor och morfar med mamma och Malin :). Större delen av tiden tillbringade jag i trädgården med att kratta LÖV. Den där gräsmattan är sjukt stor och väldigt duktig på att bli extremt lövig och morfar hade ont i ryggen så jag krattade i minst två timmar tror jag. Jag krattade ihop det mesta till en enda stor lövhög där jag sedan bad att de skulle ta kort på mig som jag kunde skicka till italienaren jag bodde hos för att visa bilder på svensk höst. Jag låg och stod i lövhögen och blev attackerad av hundar stup i kvarten som tänkte att "YES! LEKA!HON VILL LEKA MED OSS!"... Några bra bilder blev det i alla fall som jag ska maila när jag ids.

I går har pendlade jag på riktigt... Först lyckades jag få åka ut till Skutan i en timme innan jag med reflexväst gick in till Knivsta igen för att ta tåget till Uppsala. Gjorde ett stålmannenbyte genom att gå in på tågtoaletten och byta om till min Pluto-kostym, för det var på klassfest jag skulle, maskerad. Väl inne i Uppsala så visste jag inte ifall jag skulle försöka ta mig hem efter att sista bussen hade gått, så för att vara säker på att hitta hem igen så gick jag ut till festlokalen i Gränby... Lite av en nära-döden-upplevelse som tog ca 50 min, och då gick jag fel några gånger. Klassfesten var livad, även om jag märkte att konceptet "bara klassen" brutits kraftigt och jag inte kände igen hälften av folket som var där... Trevligt med nytt folk dock!
Några timmar senare framåt kvart över tolv gick jag och fyra andra för att ta bussen hem igen. Det är bra med nattrafik även om sista bussarna går alldeles för tidigt! Seriöst, sista bussen skulle gå kvart i ett... Hanna hade sagt till sin mamma att hon skulle ta en taxi hem men åkte först buss med oss, men sen hade den sista femman gått så det blev taxi i alla fall med två tjejer som skulle till Stenhagen. Jag tog bussen som gick kvart i ett, det är bra med bussar men det suger att den ena går kvart i ett och den andra tjugo över två... Mycket valalternativ liksom. Sen gick jag ut till Skutan igen och tittade på några filmer... Vid halv sex på morgonen ungefär så gick jag på promenad ut på kyrkogården som är så vackert upplyst med alla ljus ljust den här natten på året. Vad jag dock inte väntade mig var att två andra också skulle komma dit! Två unga tjejer kom dit i bil och traskade runt på kyrkogården en stund. Efter ett tag gick jag därifrån innan dem och jag klurar fortfarande över att fler än jag gick till den kyrkogården kvart i sex i morse. Normal tid att gå dit?

Vid sju i morse gick vi och la oss. Fast nästan ingen sov... Ett par stycken hade gått och lagt sig betydligt tidigare på andra ställen men vi typ snackade i stället fast jag fick lite panik vid tanken på hur trött jag var. Jag skyllde på stackars Linda... Sen åkte vi hem i alla fall och jag försov mig, hade tänkt kolla på när ett par kompisar ställde ut konst i Hälsohuset men vakande 45 min innan det skulle sluta. BLÄ!

Nu ska jag äta mat, vill de.
KOMMENTERA!
Kram!/ Karolin

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur ska jag lyckas skriva nagat inspirerat nar du redan anvant alla fyndigheter? Det ar roligt att lasa. Keep up the good work. (men don't work too much-du verkar inte hinna sitta ner och andas....) kram

2007-11-11 @ 16:40:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0