"Du borde köpa dig en tyrolerhatt..."

I onsdags körde vi teaterimprovisation för hela slanten på musikalmötet :D Det var skitkul och ibland skitsvårt och jag hoppas hoppas hoppas att regissören gillade det hon såg. Det verkar som att det finns så otroligt många sköna människor på teater! Det här kan nog bli ett spännande musikalår...

I går hade vi SKU-träff ute i SKUtan igen... Längesen man var där! vi ska vara där i oktober och röja lite för att sedan flytta in mot centrum igen efter allhelgona då det börja bli lite kallt att vara där ute. Vi städade lite, eller rättare sagt jag och Kakan var mest i fotolabbet för att utforska det litegrann (börjar känna mig lite fotonördig här). SEn gick vi ner i klockargårdens större lokal som ligger precis nedanför Skutan och dansade folkdans. Jo, det är sant! Folkdanslaget övade och vi var så välkomna in så och vi hade så jäkla kul. Vi blev ju liksom lite danssugna när vi hörde musik och så... Har rubriklåten på hjärnan! En dans var lite väl problematisk där man skulle gå skottkärra och grejer... Kanske går vi dit någon mer gång, vem vet :D HÄRLIGT! PROVA SJÄLV!

I dag ska Hultan och jag på teater... En engelskspråkig pjäs på Reginateatern som heter "Desperate Acts" och är någon slags komedi... Handlar tydligen om ett par som ska ställa till med en show på en krog inför svenska turister för att rädda krogens ekonomi. Får biljetterna gratis av skolan och allt, teaterläraren kom och fråga i dag om någon ville ha lite biljetter till i kväll eller i morgon kväll. Kan vara nyttigt att träna engelskan till Italien!

Shit, Italien. På tisdag åker vi, tidigt tidigt på morgonen. Känns om att tusen grejer ska göras. Huvaliigen vad jag är nervös egentligen! Fast pirrigt ska det ju vara och det ordnar sig säkert. Har fått en liten italiensk parlör och en bok om Italien av mamma så jag ska väl kunna göra mig förstådd hos familjen som jag har hört kan innehålla små farmödrar som nyps i kinderna. Nu ska jag skriva ut lite info om pjäsen och börja dra mig mot bussen.
Kraaamisar!/ Karro

Kommentarer
Postat av: Linda H

Jag är otroligt avis på dig karro. hoppas du har det bra trots strejken ;)

2007-10-10 @ 14:24:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0