"Gående är den som går".

Jag hann knappt äta lunch i onsdags, och ändå kom jag försent till engelskan. Detta för att jag insåg att rollerna till musikalen delats ut en vecka för tidigt när vi var borta och inga rolllistor låg uppe på nätverket. Till slut kom det upp - och jag har tydligen blivit utan roll. Ingenting. Jag sökte stöd hos Ylva och gick och fikade med henne efter skolan eftersom ingen av oss var aktuella för manusläsning... Det känns både förjävligt och bara konstigt och jag har nog inte fattat än. Det betydde så mycket för mig, så himla mycket. Jag ska kolla på improvisationsrepet på onsdag för att se vilka som egentligen fick roller. Varken jag eller Ylva känner oss sedda eller särskilt rättvist behandlade i castingprocessen. Jag kan ju försöka igen nästa år, men hon går ju ut i vår. Då kan hon ju alltid gå till ställen där alla är lika från början och inte en del har haft massor av lektionspass med regissören. Eller så kan vi ju byta kön eftersom killar är så hett eftertraktade i allla teatersammanhang. Jag kanske ska hoppa på kursen "Scenografi, mask och kostym" som har med musikalen att göra för skojs skull och att få 100 poäng extra. Men blää, inga roller till oss! Faan vad vi skulle växa i våra roller om vi hade fått några!

Senare i onsdags gick jag och päronen en introduktionskurs för handledare och elev- jag ska försöka övningsköra. Allteftersom kvällen gick blev jag mer och mer övertygad om att det enda fordon på fyra hjul som jag skulle tillåtas köra är en Bobbycar eller en trampbil. Det är mer än jag någonsin tänkt på innan som krävs för att hantera detta 1,5 ton tunga plåtskrälle. Hur ska detta gå? I ett av häftena jag fick stod att "gående är den som går". Nähä? Så blond är jag inte!

I går var jag på lunch med en massa folk från stiftsfullmäktige och delegationen med biskopar och annat som är på besök från Zimbabwe. Melon, kött och sallad till förrätt, röding med potatismos som huvudrätt och äppelpaj med vaniljsås till efterrätt. Lite annat än skollunchen!
Sen på kvällen kom Tette och Thessa till Knivsta på besök och snackade om Svenska Kyrkans Unga, hur vi hade det i lokalavdelningen, hur organisationen är uppbyggd osv. Jag fick ganska så full poäng på frågesporten, men så sitter jag ju i Diskus också. I kväll ska vi ha filmkväll i Örsa, och jag har faktiskt lyckats proppa in väskan med sovsäck och allt i mitt skåp här i skolan. Jag väntar på ert beröm.

Miis skulle sluta om 50 min och Ylva svarar inte på SMS. Kanske ska ringa...
Ha det bra, och KOMMENTERA! / Karro

Kommentarer
Postat av: Singoalla

Hej Karolin, vad kul att lasa lite i din blogg. Jag hade ingen aning att du hade nagan men nu ska jag forsoka lasa den da och da nar jag kan! Det verkar visst som att du har mycket att skriva om och som mycket intressant hander i ditt liv, titta bara pa alla texter du har skrivit! Hoppas att allt ar bra i alla fall och vi far lasa varandras dagbocker! Halsa familjen, ta hand om dig och var inte for ledsen over naganting som hander, du vet att saker forandras och den som har huvudrollen idag kommer att vara pa sophogen imorgon. Fraga din historialarare (vad hande med ex. Napoleon?) Manga kramar

2007-10-22 @ 08:09:32
Postat av: Kusin vitamin

*applåder till karolin*
kommer du hit o fikar ikväll nu när
lil'sis fyller år?:D

kram!

2007-10-22 @ 18:04:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0