Buhuu,min sovmorgon!

Jag trodde att drömmen var sann. Att mina måndagar skulle börja 11.35. Nu har de tydligen anställt den där svenskavikarien och flyttat svenskalektionen från torsdag morgon till måndag morgon 09.20 (precis så dags att jag knappt tjänar på den, kan nog lika gärna ta bussen som är i skolan 8.30). Hur kan de göra så här mot mig? Nu har jag alltså i stället bara två lektioner på torsdagen med över en och en halv timme emellan. *sovmorgon till 10.10 -> Kultur-och Idehistoria till 11.15 -> Gympa klockan 12.50*... Prutt också. Det var väl för bra för att vara sant.

I morse var en sån där otäck morgon. Först vaknade jag och frös som en liten ödla i ett ispalats. Ändå är det 20 grader på mitt rum. Jag huttrade mig upp och hittade först inga kläder. Mamma städade mitt rum i går och slängde typ alla kläder i tvätten. Roligt att hon städar, men det blir jobbigt när hon städar bort mina grejer...
Sen när jag klätt på mig gick jag ner och åt frukost, planen var att hinna spela flöjt innan jag gick men jag hann inte p.g.a klädbristen. Då kom någon hantverkare och knackade på och frågade om det var vi som hade läckage under köksbänken. Mamma var i tvättstugan, skickar bror att fråga, nej, vi hade ingen trasig kran. Jag satte en stor klunk O'boy i halsen och stod hostande och flämtande över diskhon, det var läskigt ju. Sen packade jag ihop mina grejer och stack till bussen, inte en minut tidigare än vanligt trots att jag gick upp 20 minuter tidigare. Typiskt.

När jag väl satt på bussen så kliver en förvirrat Miis på. Hah, en katteelev på väg till Boland på äventyr! Hon ska tydligen läsa någon musikkurs på Boland, så mycket musik som hon verkar läsa just nu så skulle hon väl lika gärna kunna gå musik på Boland och ha naturämnen på individuellt val. Precis när vi rullade in vid skolan så frågar hon "alltså, var ÄR Boland?"... Hihi, rätt åt en katte att få leta på en främmande skola för omväxlings skull (typ alla språkkurser på kvällstid och sånt är på Katte).

Jag har vunnit ett 2.0 MB USB-minne :D Det kom i ett kuvert i dag, jag vann det i en av LO:s tävlingar på Pride. Det står LO på det :) Ja, då hade man ett eget USB-minne då!

Nu ska jag nog snarka och sova så sött och drömma lite om Italien. 9-16 oktober så åker vi till BOLOGNA!

Puss å kram, skumbanan / Nybliven ägare till ett USB-minne.

Kommentarer
Postat av: linda

jäla människa o ha tur då;P
vinna ett usb-minne från LO.
vilken lycka!;P

2007-09-13 @ 14:13:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0