Vi vandrar, vandrar, vandrar tillsammans...

I förrgår var jag inne på informationen på stationen i Uppsala och frågade om man kunde åka tåg till Genève, om det går några tåg dit som anländer den 27 december och ungefärlig kostnad. Svar: ja, det går ett tåg, men det tar ca ett dygn och kostar ungefär 3000 kr ENKEL RESA. Flyg kostar typ 1400kr enkel och buss 200 tur och retur... Anledningen till att jag vill åka tåg är att det är miljövänligt och att jag vill vara där dagarna innan mötet för att hjälpa till med förberedelserna. Varför ska det vara så jäkla dyrt att åka tåg? Jag ska kolla med Kristina hur sponsringen blir, om kanske någon annan vill åka tåg med mig...

I går var jag på första mötet för skolans musikal! Vi ska ge WEST SIDE STORY, mina damer och herrar! Det var skitmycket folk där, får se om alla är med på fortsättningen. Vi fick världens moralpredikan av producenten och regissören om att betygen kan gå åt skogen, förhållanden kan spricka, fritiden kraftigt begränsas, man bör inte vara med om man redan har svajiga betyg etc.etc. De sa också att det ju egentligen inte är några proffsskådisar/yrkesskådisar som jobbar så hår som vi kommer att göra, vi går ju i skolan samtidigt. Jag tror vartenda ord. Sen fick vi skriva lappar om vad vi helst ville göra, sjunga, ha en talroll eller dansa och hur mycket man var beredd att jobba. Jag skrev att jag vill spela teater och sjunga ifall de tycker att min sångröst duger, är väl ingen superdansare men är beredd att lära mig om det krävs för att det ska se bra ut på scen. Jag skrev också att jag praktiskt taget kan jobba häcken av mig om det behövs. Here we go! Är däremot väldigt nervös för dans-auditionen...

I dag gick min klass från Flustret till Sunnerstagropen, ca 8 km. Alla tvåor måste göra det. Den klass med högst procentuell närvaro får biobiljetter till hela klassen. Alla utom en var där från vår klass, men hon var hemma med allvarlig och felmedicinerad astma och läraren kryssade för henne i alla fall. Då blev vi glada, hoppas ingen annan klass hade 100% närvaro :D Är helt slut och hade hellre velat cykla eller nåt, men gå måste man. Sånt är livet, nu har vi gjort det! Kom i alla fall hem tidigt, var hemma för säkert 50 min sen...
Puss å kram och flyg inte, det är miljötjuvigt!/ "Are we there yet?"-"NO!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0