Bagar-Bertas bullar...

Vilken dag. Till i morogn har jag fortfarande kvar att baka bullar, göra klart Kultur- och idéhistorian som ska redovisas på morgonen och röja upp lite på rummet. Men nu har det faktiskt varit mer städat där än normalt i flera månader.

Valpen har landat för ca 40 min sen. Än är han inte döpt, min galna mor vill nu döpa honom till Manlio... Men då bli döpt först när italienaren Manlio har åkt hem. Det går jag inte med på! Hon tycker att Krutow låter för "hårt". Det låter ju gulligt... Han är oemotståndligt söt! Totti var genast nyfiken och ville busa och nosa igenom varenda fläck, vi var tvungna att försöka lugna honom lite och förklara att man inte kan busa så våldsamt med en bebis. Lexus irrade omkring och var skiträdd för den där lilla svarta saken som for omkring, valpen trodde han ville leka och sprang efter och Lexus hoppade upp i kökssoffan och vidare upp på bordet för att FLY. Även Lexus lugnade sig dock efter ca 20 min och började också tycka att den kaxiga pälstussen var liiite rolig. Efter en halvtimmes intensiv lek, bus och jakt kom valpen på att de stora hundarna inte kom in under kökssoffan. Så där kröp han in och somnade av utmattning... Där ligger han nu och jag är valpvakt. Mamma är på möte, Malin på träning och pappa på match och brorsan bänkad framför TV-spelet. Jag ska skriva klart Kultur- och idéhistorian och förbereda redovisningen lite mer på allvar. För det här ska gå bra!

Puss och kram
/ En av fem nyblivna valpägare

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Åh, tack för tipset :)

2008-04-14 @ 19:48:08
URL: http://assmine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0