Dagens två knäppa lagar

Idag har jag upptäckt två småskumma saker i Svea rikes lag. Först på morgonen vill e jag som en del i mitt tonårpsykologiarbete veta om det är olagligt att gå mot röd gubbe (jag får förklara sambandet en annan gång). Det är inte olagligt- om det inte händer något. Skulle jag typ bli påkörd så kan jag få böter för vårdslöshet i trafik. Huh?

Den andra grejen berättade Bosse för mig när vi scenografer hjälpte till lite med ljusriggen. Om man ska ha en pistol som smäller på scen så måste man ha någon typ av polistillstånd. Inte ens knallpulver får användas utan detta tillstånd. What the fuck? Vi jobbade i alla fall till efter sex med scenografin idag. Bardisken som var fin och klar fick vi höra när vi rullade in i gympasalen att den ska en av rollfigurerna dansa på... Det funkar INTE i dagens design. Koreografen ELLER regissören kanske kunde ha sagt det till ansvarig för scenografin? Hmmm...
I går var jag ju bara kvar i skolan till halv sex. Vi målade mattorna som ska ligga på scengolvet med vanlig akrylfärg- och det blev så jävla snyggt. I morgon ska jag vara i skolan vid 10 och fortsätta jobba. MITT LIV I EN GYMPASAL.
/Karolin

Kommentarer
Postat av: emma

Den där första lagen har jag aldrig tänkt på, verkar ju askonstigt egentligen :S

2008-04-11 @ 21:21:19
URL: http://litenemma.blogg.se
Postat av: Jasmine

Har du haft en bra dag idag? :)

2008-04-11 @ 22:10:34
URL: http://assmine.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Oooohh, Zinnia är ju jättefint namn :)

2008-04-12 @ 23:57:02
URL: http://assmine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0