Tut tut sa larmet och började blinka.

Antal larm som började tjuta på skolan: 3 (samma två av gångerna)
Antal larm på skolan som jag satte igång: Inget! (åtminstone inte ensam)
Valpen kommer: i morgon!
Manlio kommer: I övermorgon!
Sidor kvar i boken: typ 100

I morse var man så vid skolan vid 10 igen. De första två timmarna fick jag mest hjälpa ljustekninkerna då och då eftersom scenografiansvarig först "samlade tankarna" i 45 min och sen tog det lite tid innan vi kunde göra något. Men sen fick jag minsann snickra på bardisken, kånka grafittivägg (som vi fick montera ner för att få in igenom dörren), leta klämmor och annat. Det var vid grafittiväggen som larmet gick två gånger, larmet går tydligen om man ställer upp dörren till gympasalen. Sen öppnade någon den nödutgång som jag öppnade igår. Båda larmen slutar dock tjuta så fort man stänger dörren. Kom ihåg det, inbrottsstjuvar! 
Öljetterna som jag slog i igår var ONÖDIGA. I dag sa de att draperierna kan sätts upp med klämmor i stället... SUCK.

Jösses, i morgon kommer valpen... Och jag måste städa och baka bullar tills på tisdag. Och skriva klart kultur- och idéhistorian... Och göra tonårspsykologin. Den ska jag göra i morgon. Men först min sovmorgon och sen några lektioner i skolan. Jag vet inte riktigt vad jag håller på med. Fast vet jag någonsin det?

Nyponsoppa är grymt underskattat. - drack det i dag för första gången på säkert ett år. Det är så himla gott! Bar glassen som saknades. MUMS!

Ha det bra och dansa till musiken i livets musikal
/ Karolin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0