Hälsning från Kristianstad!

Ett kort inlägg från Riksmötet 2008. Vi kom i söndags, åker hem i morgon. Känns lite dassigt att vi ska åka buss 10 timmar tillbaka för att lite mer än 24 timmar senare åka 32 timmar åt andra hållet. Jag pysslar sjukt mycket på det här lägret... Vädret har varit sådär men just nu skiner solen (paraply funkar för övrigt inte när det nästan blåser storm). Lite synd att vi bara är ca en tredjedel av det deltagarantal som var tänkt (vi är ca 500 personer).

Jag kan inte fatta att jag är i TAIZÉ om bara fyra dagar och att mellanlandningen hemma blir så kort. Typ tvätta och sova. Men jag vill bada också! Enda badutflykten till stranden härifrån var i måndags då det ösregnade så gott som konstant hela dagen... Schysst tajming. En del grejer på det här lägret känns väldigt dåligt planerat vilket ger mig som brukar vara funkis/medplanerare lite lätt ångest på nåt sätt. Det finns egentligen ganska lite saker att göra och det som finns finns bara en dag och inte mer, det är typ noll skyltat och rätt dåligt informerat. Jag trivs ändå, har svårt att tänka mig något Svenska Kyrkans Unga-arrangemang där jag inte trivs alls. Då blir 2+2=5 också.

Nu har jag lovat att gå på "schysst pyssel" hos Calle. "Vi ska sy och vi ska klippa"...
/ Singing in the rain/sun

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0