Godmorgon sömntuta.

I morse försov jag mig, rejält. Skulle ha gått upp tio i åtta och vaknade halv tio, skolan skulle börja halv elva. Där rök min lugna morgon med varm dusch och gott om tid att äta frukost! Jag vaknade när jag skulle ha tagit tåget... Hur som helst, tio i tio var jag ute ur huset på väg mot stationen, tog tåget fem över och var i Uppsala kvart över. Hann med bussen som till och med var tidig och var vid Boland fem i halv, köpte lite frukost i cafeterian och kom lagom i tid till lektionen. Tycker det är rätt bra att komma i tid när man försovit sig i en timme och tjugo minuter (och då har jag försovit mig ytterst få gånger under min skoltid)...

Igår kväll övningskörde jag lite igen. Vi tränade mycket på att starta i uppförsbacke och det är skitsvårt... Men det tog aldrig mer än en gång innan jag lyckades, något blockerade vid första försöket men på andra gick det alltid. Jag känner mig så proffsig när jag kör bil, men varenda gång jag tänker på uppkörning och teoriprov så känns körkortet så oändligt avlägset... Då kan jag plötsligt ingenting känns det som. Någon som känner igen sig? Men så övermänskligt svårt ska det väl inte behöva vara att ta körkort? Mitt mål är att ha ett åtminstone innan studenten.

Igår och i dag satt jag i sammanlagt minst två timmar och sökte efter stipendier på internet som kanske skulle kunna tänkas finansiera en Taizéresa till mitt projektarbete. Jag hittade ändå ett antal till slut bland alla hundra... Om jag vore typ ögonläkare och ville studera ögonmedicin utomlands eller student vid något universitet fanns det onekligen en uppsjö av stipendier att söka. Det är verkligen svårt och en del är skrivet på ett så gammaldags språk och många är för typ "boende i Surahammars kommun" eller "mindre bemedlad ungdom som sakna möjlighet att själv bekosta de studier vid Lunds universitet han annars ämnat skaffa sig" (okej, den där sista blev konstig, men nåt sånt!). Giv mig styrka...

Nu borde jag nog gå och lägga mig snart, fast jag borde nog inte kunna försova mig i morgon. Jag börjar kvart i ett. (För övrigt har jag just nu tre dagar i veckan då jag bara har en lektion...)
/Törnrosa

Kommentarer
Postat av: Singoalla Tiroler

Hej Karolin! Lika roligt att läsa om vad du har för dig, men som du märker av mina åäa, så är jag hemma(fast jag läser fortfarande dina texter). Allt är bra och jag har börjat plugga, det är rätt fullt nu men när det lugnat ner sig lite skulle det vara kul att träffas. KRAM!

2008-08-28 @ 11:33:47
Postat av: Mattan

hej!!



Nee, de blev inte mkt hejdå var så kaotiskt i mitt huvud! Allt var bara kaos...

Du är bäst gumman och du är så välkommen ner hit när du än vill!! annars ses vi ju hemma!



Kramar massor <3

2008-08-30 @ 12:32:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0