Sagan om en fotograferande sallad?

Syrrans konfirmation var OK. Jag och Jenny satt med Tindra (för de som missat det är Jenny jämngammal med mig och Tindra fem år) och att underhålla den lilla busen var inte särskilt lätt. Mitt under den del när min syster skulle säga ja till att vara kristen (och jag vet att det var väldigt stort för henne) satt vi och körde sten, sax, påse på tre personer. Ni kan ju tänka er hur spännande de matcherna blev, men alla skulle vara med bestämde Tindra. Samma unga dam frågade hyfsat högljutt och väldigt ofta "Är det slut nu?", "Får vi gå nu?" varpå jag ständigt försäkrade att jag skulle säga till när vi skulle gå hem och leka. Att bli slagen med ett blått trollspö på höften kan för övrigt göra väldigt ont även om den som misshandlar en bara är strax under sex år.

Under Diskusmötet var vi väldigt effektiva. Inte mycket av dagordningen var kvar när jag kom dit vid åttatiden på kvällen (och då hade de även hunnit med saker som att leka "Laurentia" vilket gav åtminstone Chrille träningsvärk i knäna). På kvällen tittade vi på "Harrison's flowers", någon krigsfilm om kriget i Jugoslavien. Jag stundom skrattade (en av fotograferna såg ut som en sallad när han var så där kamouflage-sminkad) och var stundom väldigt nära tårar. Jag föredrar nog att spela TP, det är mer socialt...

Igår började vi gå efter det preliminära schemat, vilket på lärarspråk betyder "här har ni något att gå efter så länge, men ni kommer aldrig att veta när eller om det är klart". Vårat är mest luckor och håltimmar, men vissa individuella val syns inte än. På måndagar och fredagar har jag just nu bara en lektion. I dag har jag två. En är teatern som skulle slutat om en timme men slutade för en halvtimme sen, och den andra är naturkunskapen som börjar 12.25. Jag har alltså två och en halv timme att fördriva. Lite får gå till skrivuppgiften från teatern och lite får gå till att läsa (kanske lite i psykologiboken rentav). Och jag borde fundera ännu mer på mitt projektarbete. Tre timmar i veckan ska det ta upp... Jag vill göra det om Taizé. Men hur ska jag ha råd med både att åka till Taizé på typ höstlovet och åka till nyårsmötet i Bryssel som jag också vill till? Hell, I need a job! Någon som vet några bra stipendier man kan söka eller några sponsorer? Hur gör man sånt här? Jag har typ inga andra idéer. Hjälp!

Nu ska jag försöka göra skrivuppgiften eller nåt.
/Tidsfördrivaren

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0