Pessimisternas riksförbund

Jag är så trött och sur och less på saker. Jag skulle kunna starta öppen mottagning för optimister i mitt eget kök och de skulle gå därifrån som diplomerade pessimister inom en kvart. Kan det vara en karriär?
Jag har blivit så sjukt skoltrött! Jag har aldrig känt så här förut, aldrig känt mig så obenägen att få saker gjorda. Jag har ogjorda uppgifter i typ alla ämnen och jag vill bara gråta för jag ORKAR INTE göra något åt dem. Jag brukar tycka om att gå i skolan när man räknar ihop gott och ont, men nu vill jag bara lägga mig ner och skrika "JAG VILL INTE!". Allt bara klumpar ihop sig i en jävla röra och det enda jag vill göra är äta, sova, slappa och hålla på med Svenska Kyrkans Unga. Men inte ens där lyckas jag göra något vettigt...

Och MITT I ALLT DETTA är det snart jul och snart också ett halvå kvar till studenten! Vad ska hända med mig efter det? Ingen aning! De storslagna planerna kanske riskerar att bli ingenting och jag orkar knappt tänka på det samtidigt som jag vill engagera mig men inte orkar. Har väl 13 kilo kataloger och broschyrer att gå igenom ungefär, får väl bli på jullovet om jag ids. Men samtidigt kommer information och material från alla håll; broschyrer, böcker, häften... Om jag hade en hel vecka då jag bara läste kanske jag skulle hinna läsa igenom nästan allt. Men så fort jag ser en bok känner jag mig så matt...
Dagens I-landsproblem: Skoltrötthet och depression, och beroendet av en blogg man inte borde skriva i utan göra det man ska i stället.
Godnatt
/Förste pessimist

Kommentarer
Postat av: Kusin-vitamin

Jag vet precis hur du känner dig kära kusin!

Precis så där var jag också,den här tiden på året innan jag tog studenten,det verkade lixom inte finnas någon ände på eländet.Men tor mig,det gör det!Och allt tjatande och informerande om vad man ska göra sen,om att den här utbildningen ska du gå-den är bra,det här ska du bli när du blir stor,då tjänar du mkt pengar,bla bla bla....skit i det! Asså verkligen,skit i det!Orka ta dig igenom skolan först,allt det andra kan du ta sen.Livet handlar inte bara om skola,plugg och jobb-man måste få leva lite också.Dina chanser försvinner inte bara för att du väljer att inte plugga direkt efter gymnasiet-du har hela livet på dig!Herregud,det finns ju folk som pluggar och fortfarande inte vet vad de ska bli när de är 55 lixom.Du har all världens chanser att bli vad du vill MEN-du behöver inte bestämma dig nu.Du har otroooooooligt lång tid på dig att göra det.Så det så;)

2008-12-04 @ 20:02:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0