Ungdom söker framtid

Läget är ungefär detsamma som när förra inlägget skrevs. Två engelskauppgifter har dock blivit gjorda, bara för att en tredje skulle dimpa ner i inkorgen med deadline till 17 december. Samma dag som vi har inlämning på två andra uppgifter. Har två försenade uppgifter ochh ett prov som jag verkligen borde plugga till, x antal sidor matte att räkna och en labbrapport och ett religionsarbete jag borde börja skriva. Jag drunknar!

Sen har jag börjat leta lite volontärgrejer jag kanske skulle kunna åka med från kyrkans håll. Fattar nästan ingenting, och då inte bara för att sidan till den ungerska partnerorganisationen inte fungerade och att den polska sidan bara verkar finnas på just polska. Vad ska man betala, schablonbelopp hit och egeninstats dit. Vem fixar vad, hur mycket språk måste man kunna, får man se på projekten innan man söker? Allt är en djungel! Skulle vilja jobba några veckor i Norge nästa sommar så att jag har råd med allt, men hur fixar man då jobb där? Vad kan man få för jobb som ung, outbildad svenska egentligen? 

I lördags klarade vi av en helg helgs möte på 5-6 timmar- bra jobbat Diskus! Sen åt vi middag på restaurang och hade glöggmys hemma hos Tette och Gustav och avtackade Jonas. Ankan som är mammaledig (det är henne Tette vikarierar för fram till januari 2010) kom förbi med lilla Alfred, 5 månader. Han och jag gick husesyn och hade så trevligt så, han var så himla söt! Jag tror vi får försöka avtacka folk lite oftare så att jag får träffa Alfred och Ankan lite mer... 

Igår firade vi brorsans 13-årsdag med släkten också, vi slog fast att något är sjukt med vårat hus. Alla tekniska prylar tycks dö! Brorsan fick ett Guitar Hero i tisdags och det går jättesegt på vårat playstation, därför fick vi prova att koppla in kusinernas playstation i stället. Men ingenting tycktes funka alls längre på någon av konsollerna, inte ens att prova med helt andra spel. Det är något med vårat hus som får elektrisk apparatur ur balans...

Nu ska jag faktiskt plugga som en annan duktig student.
/ K  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0