Bä?

Shit alltså. I fredags ägnade jag typ tre timmar, i går ca en och idag ytterligare en timme åt samma sak- att försöka hitta ett jobb. Allting framför datorn. Jag har lagt upp mitt CV på tre olika ställen och läst dussintals med annonser. En del har verkat jättebra innan jag läste något i stil med:

  • "Du ska vara minst 18/21/26 år"
  • "B-körkort är ett krav"
  • "Du ska ha erfarenhet av jobb i reception/kassa/stressig miljö/terminal"
  • "Du måste studera på häögskola eller universitet"
  • "Du ska kunna jobba minst 4-5 pass i veckan"

Det har stundtals verkat helt hopplöst. Jag går ju inte ens ett yrkesförberedande program. Jag har i alla fall sökt några jobb, det som verkade mest troligt att jag kanske kan få är på MAX vid stora torget. Jag får väl göra som Linda sa också, gå och dela ut mitt CV i affärer och liknande. Var ska man börja när alla helst vill att man ska ha erfarenhet av just deras bransch? Jag har sågat träd i skogen och delat ut reklam. Det är ju ändå jobb. Men inte jobb som de finner meriterande. Och jag kan ju inte ens jobba alla helger. Argh. Men jag SKA hitta något. Jag bara SKA. Dessutom har fucking SDR inte ens skrivit in på följesedeln att jag ska få extra betalt för bladningen - det har alltså ökat min arbetsbörda och inte givit en spänn extra. Kan de göra så? I dag tog det ändå bara en timme att dela ut skiten- tack vare att mamma och pappa hjälpte till <3

I går skulle vi ha haft årsmöte med SKU. Men vi var bara fyra medlemmar under 30 där- varav tre satt i planeringsgruppen. Vi ska kalla till ett extra årsmöte kombinerat med filmkväll i början av mars. Jag är faktiskt lite bitter på att folk först säger att den nionde passar bra- och så kommer de inte. Vi har ett ansvar som lokalavdelning också.

I torsdags fyndade jag Disneyfilmer för 10 kronor styck på loppis. Bambi och Robin Hood för att det är så skamligt och sorgligt att jag inte har sett dem, och Mulan och Lilla sjöjungfrun för att det är så sorgligt längesen jag såg dem. Man växer inte ifrån Disneyfilmer!

Kom just på att jag borde maila min kontaktlokalavdelningar och att det är lite konstigt att julgranen ligger kvar ute på altanen.

K-O-M-M-E-N-T-E-R-A!

/Slasktratt


Kommentarer
Postat av: Singoalla Tiroler

Det ar jattebra att du soker jobb, men jag vet att det ar svart och drygt. Vi har nog alla varit igenom det dar. Ta det bara lugnt och ge det tid, forr eller senare hittar du ett. Jag ar imponerad av allt du har satsat! Kom ihag att personlig kontakt ar det basta sattet att fa ett jobb, fraga runt bland alla du kanner och bland dina foraldrars vanner. Om inte det gar, ga till olika affarer, cafeer osv och fraga. De uppskattar att du har orkat slapa dig dit. Imorgon aker vi till Shanghai dar vi ska borja leta lagenhet och tallrikar, Carlos ska borja jobba och jag ska hitta en NGO som jag ska sysselsatta mig med haha, mitt nya liv som hemmafru borjar!
Hoppas att allt ar bra darhemma, ta det lugnt och lycka till. Manga kramar

2008-02-12 @ 10:26:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0