Besatt.

Jag har de senaste veckorna blivit fullständigt besatt av två saker: att hitta ett schysst jobb och av KINA.

Det första ärendet beskrev jag ganska utförligt i förra inlägget, så här kommer nummer två.

Min kära skola har under flera år haft utbyte med en skola i Tianjin i Kina. IK-elever har första tjing på att åka med. Man får ta emot en kines eller två en vecka under sommarlovet (i år troligen mellan 28/6-4/7) och sen gå en kurs i U-landskunskap med fokus på Kina. Sen i april nästa år så får man åka TVÅ VECKOR TILL KINA: en vecka i familj hos kinesen/ en av kineserna man tog emot under sommaren, ca 4 dagars utflykt och 4 dagar i BEIJING. Maxkostnad: 4000 kr, inkluderande hotellrum sista veckan, entreavgifter, mat, resor... Allt utom fickpengar. Man ska anmäla sitt intresse innan sportlovet och jag gjorde det så fort jag kunde. Ca 20 elever kan följa med. Jag tror nästan att mitt liv tar slut om jag inte får följa med. Jag MÅSTE med. Jag har haft helskumma drömmar om mig i Kina och dagdrömt hundra gånger mer, jag kan verkligen inte släppa det här. Det är skitjobbigt, för tänk om jag inte får? Om för många anmäler sig så avgör skolan vilka de tycker ska åka, men jag ser faktiskt inga själ till att de skulle låta MIG stanna hemma (inga IG-varningar, bra närvaro osv.). Men tänk om de gör det? HJÄLP!

Nu ska jag skutta iväg mot scenografin.
Ha det bra
/ KINAAA!

Kommentarer
Postat av: Kusinvitamin-Linda

Det är klart att du får åka med!
Får du inte det,så är det banne mig jag som går in till din rektor och slår min näve i hans skrivbord och berättar för honom att får inte du följa med så ska jag minsann visa honom ett och annat.
Så det så.
Blod är tjockare än vatten,kusin;P.

2008-02-14 @ 12:56:16
Postat av: kinky/carro

åh, jag hejar på dej! vilken grej!

2008-02-15 @ 20:50:56
URL: http://ikilledmydinnerwithkunfu.blogg.se
Postat av: Singoalla Tiroler

Kina lallalalalala, jag ar i Kina hohohoho!!!!! Det ar inte bara du som ar besatt hehe. Kina ar najs. Klart du far folja med pa resan, det ar sakert inte sa manga som anmalt sig, folk ar latare an man tror. Just nu ar jag i Shanghai, igar var jag med Carlos och handlade mobler till var lilla lagenhet. Valet var sjalvklart IKEA! Man aker val bara utomlands for att kunna gora sa manga svenska grejer som mojligt eller??? Vi at kottbullar och lax efter shoppingen (20 kr!) nostalgiskt nostalgiskt. Det blev fint i alla fall, men det kravs en hel del grejer till. Jag tanker pa dig, laser din blogg flitigt som du marker och forsoker kommentera sa lustigt och intressant som mojligt. Men det gar knappast att tavla med dig! Hoppas att allt ar bra och att jobbhunting gar frammat. Manga kramar

2008-02-16 @ 07:30:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0