Skit.

Jag lever just nu i en fas av tvivel.  Jag vet inte vilka individuella val jag vill ha nästa år. Just nu står det typ Svenska C, Engelska C, Matte C och Keramik. Period tre i år (som börjar om en vecka): Tonårspsykologi. Jag tror att jag nästan har bestämt mig för att ta ledigt från mattepluggandet nästa år och läsa Foto B istället  - det känns som om fotokällaren blivit lite av en fristad för mig. Det är så skönt med praktiska ämnen som lättar upp de teoretiska, ämnen där det i princip räcker med att dyka upp på lektionerna. Där jag får lufta min kreativa ådra och bara ha kul. I gymnasiet kan man ha kul, efteråt ska man plötsligt ta studielån och mena allvar med allting. Läser man foto ska man jobba med det osv. Samtidigt så funderar jag på att följa med på skolans skidresa i år. Jag har aldrig åkt skidor utför i hela mitt liv och det skulle vara spännande att prova.

Varför är mitt liv så jävla kaos just nu? Varför lyckas jag inte duga?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Karolin, du inte bara duger du ar bast! Tank pa vad for sorts problem du har just nu: "oj, jag ar sa intresserad av sa manga olika grejer, jag har sa manga saker jag kan valja mellan, jag kan plugga mer eller mindre vad jag vill, sa vad vill jag?".

Se det som ett trevligt problem istallet. Och att du ar sa intresserad av sa manga olika saker ar fantastiskt, det finns for manga manniskor som inte ar intresserade av nagot alls. Sa det ar thumbs up for dig! Och oroa dig inte sa mycket over framtiden. Visst kan du lasa kurser pa universitetet bara for att du tycker att det ar kul, det ar bara sa allvarligt som du gor det sa relaxa lite. Framtiden ordnar sig, ta det lugnt, andas och ge det lite tid. Nar jag letar efter mina nycklar hittar jag dem forst nar jag slutar leta och gor nagot annat, du kanske ska gora samma sak och inte tanka sa mycket pa framtiden, sa loser den sig sjalv! Bli inte arg nu over mina fusk visdomsord hehe. Jag har stulit halften fran en Frida tidning......
Jag tanker pa dig och ar inte alls orolig, jag vet att allt kommer ga valdigt bra for dig! Njut av allt du gor nu. Tanker pa dig, manga kramar

2008-03-02 @ 06:02:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0