Michael Schumacher, släng dig i väggen!

Min första absurda tanke var att fortsätta berätta om Genève. Men eftersom alla som ens nämner Schweiz om de inte aktar sig får en tre timmar lång redogörelse om hur det var så skippar vi det!

I går övningskörde jag! Typ första gången. Jag kan starta och köra på kopplingen och gasa lite, och svänga. Det första som hände när jag skulle starta första gången var att det i det vi klassat som "öde" industriområde kommer en buss som svängde för snävt... Jag kastar mig ur bilen, mamma tar över och en passagerare nickar medlidande åt mig där jag stod i vägkanten och såg tämligen vettskrämd ut. Det var jättekul att köra, jag är såå duktig :D Jag vill ju kunna ta mitt körkort strax efter artonårsdagen så då är det väl hög tid att börja intensivträna. Rena rallyt. Längtar ihjäl mig till då jag kan köra i trafik själv, till kyrkan, till mormor, till affären, till stan, till knoddarnas träningar...

Efter min tur runt Vattenfall (där en kvinna i BMW tittade bra länge och fundersamt på oss...) åkte vi på herrlagets match i Alsikehallen. Malin ropade rakt ut i telefon då hon fick höra att jag hade Vassunda-kläder på mig, det är väl inte särskilt vanligt att se mig som handbollssupporter. Efter matchen (som Vassunda självklart vann med mig i publiken) fick jag köra lite till ute bland husen i Alsike. Jippie!

I dag vaknade jag IGEN av att hundarna skällde som tokiga när mamma och pappa stuckit iväg uppåt Falun för att heja på mina småsyskon i handbollsträsket. Jag gick ner och släppte in dem i mammas och pappas sovrum och la mig i mammas säng. Där somnade jag och vaknade inte förrän vid tolv... Efter att mormor ringt några gånger gick jag med på att hon och morfar kunde komma ner och fika med mig. Det åkte för någon halvtimme sen. De är bra snälla! Och söta.
Nu ska jag spela The Sims. Och försöka få igång "året runt"-versionen en gång till, det har inte funkat förut! Sorgligt!
/ Nöörd



KOOOOMMMEEEENTEEERAAA!

Kommentarer
Postat av: Linda

ah jag googlade på Daniel FAvre och fick upp massa bilder på karln ;) haha

2008-01-06 @ 20:00:44
Postat av: Singoalla Tiroler

Egentligen har jag en massa att gora, men jag laser din blogg istallet. Hehe. Skont att det var sa positivt i Geneve men vad handlade workshopsen om? For mig lat mest som att ni bad och at? haha. Ta hand om dig, kram

2008-01-09 @ 06:00:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0