Varför inställd... kan den inte vara...utställd?

Rörelselektionen är inställd. IGEN. Är det något med oss som gör läraren sjuk?
Om en halvtimme har vi scenografi till 17.50. Det är lite psykande för mig att börja halv nio och sluta så sent. Skolan äter mina onsdagar. Fast det är ju mitt fel alltihop. PLUGGIS!

Jag tänkte bara svara på Singis kommentar till mitt förra inlägg:
Nej, vi inte bara åt och bad men det var de fasta hållpunkterna för dagarna :D Vi hann jaga runt på stan efter frimärken, se sjön och en kyrka och massa annat (stå på fullpackade bussar, snacka med galna fransoser, såga Italiens skolsystem...). Den första workshop jag gick på var en om hur man kan förebygga våld i samhället och skapa fred på jorden ungefär. Fast jag kom sent efter att ha köat i 20 minuter till en toalett, brodern som föreläste växlade mellan franska och engelska hela tiden (jobbigt att lyssna på) och jag tappade koncentrationen, så när han började snacka om smågrupper gick jag faktiskt därifrån. Jag önskar att jag varit piggare och orkat lyssna mer! Den andra workshopen jag gick på handlade om en rättvisare ekonomi och hur man ska göra för att försöka skapa en jämlikare fördelning så att u-länderna kan hjälpas ur fattigdomen. Den var jätteintressant med smågruppssamtal som avslutning. Jag måste bli bättre på att koncentrera mig under föreläsningar, annars kan jag verkligen inte skaffa mig någon eftergymnasial utbildning om jag nu skulle för för mig det.

Nu ska jag käka min macka och gå på scenografin! Vi ska typ kolla på ett genomdrag av musikalen. Fast jag vill ju så gärna fortsätta bygga min modell!
Kram/ Toker

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0