Städa, städa, varje... torsdag.

Städa, städa, varje fredag torsdag och så varje jul, ja det tycker jag är kul. Idag är nog en städ-dag. På bordet låg en lista i morse där mamma skrivit ner "saker att göra om man vill göra mamma riktigt glad". Där stod:

  • städa kylskåpet
  • skrapa bort gammal färg från staketet och måla om det
  • städa sitt rum
  • plocka undan tvätt
  • (+ troligen göra klart projektet och syrrans inbjudningskort till konfirmationen, det skulle vi ha gjort i går)

Jaja, jag gjorde väl inte så himla storartade grejer i går. Åkte in till stan igen och hämtade kläderna och hittade en bra pysselaffär. Syrran hade bestämt sig för att hon ville göra sina egna inbjudningskort till konfirmationen, ni vet så där scrapbooking-aktigt med små påklistrade blommor och så. Karro var duktig och hittade en affär full med sånt där det dessutom var 30% rea på dem mesta.
Ska gå dit igen när jag har pengar och fixa grejer till min 18-årsfest. Två månader kvar, bara två månader innan jag får bestämma över mig själv... De flesta tänker väl mest "jaha, då får hon gå på krogen", men för mig är det så mycket större än så. Jag får betala mina egna saker, biljetter mm. över internet, jag får skriva under på saker, jag får ta så många fler jobb...

Och den här gången ska jag fanimej fira med mina vänner att jag fyller år.
Jag har inte haft fest eller någon som helst sammankomst för mina vänner sen jag var 11. Det har bara inte blivit av och jag har inte trott så mycket på mig själv och att JAG kan fixa något. Jag vill ha något den här gången. Förutom att gå ut på krogen, för jag har ju trots allt vänner som är yngre än mig också. Kommer folk på en fest om de inte får dricka alkohol? Jag vet inte om man får göra det i våran kvarterslokal. Annars har jag Lotten som bartender och Mattias som bartender för alkoholfria drinkar (han är nykterist och mästare på att hålla alkoholfri bar!) så kan de som inte vill dricka hålla sig till alkoholfritt och resten varva med "varannan alkoholfri". Men musik lär ju folk vilja ha, kan man be dem ta med isg det själva? Eller så kanske jag håller mig till en start med middag och barnkalaslekar (vad är det för fel på fiskedamm? ;D) och så får folk helt enkel mingla med varann. HUR har man fest, kan någon förklara det för en som nästan aldrig går på några?

Just det, det var ju kolla mailen och duscha jag skulle göra. Sen får jag allt sätta igång! Hurtbulle, peppar, peppar...
/Askungen 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0