Mamma Mia! Från 1.6 till 2.0? No way!

Även efter att kineserna åkt känns det som att det har varit fullt upp. I onsdags gick vi på bio och såg nya Narniafilmen, den var faktiskt lite sämre än jag förväntat mig. På torsdagen gick vi på Grönan och jag fick en chock när jag insåg att syster min plötsligt vågade åka det mesta- min tidigare bild av henne har varit att hon ger upp i fas med Tekopparna. På feedagen skulle jag ha jobbat men åkte med till mormor i stället och träffade henne, morfar, farmor, farfar och Tindra. I lördags trodde jag att jag skulle jobba men nix pix...

I söndags fyllde Karin 17 år :D Jag och en skocka andra från hennes bekantskapskrets (mest nya ansikten från Matte-Natur Föreningen på Katte) samlades hemma hos henne och åt Karin-toast. Det är inte fråga om kannibalism utan den sorts toast man äter hos Karin- en toast som jag tvivlar på om ens amerikaner kan göra onyttigare... Jag hade olika kombinationer av smarties, Maltesers, ost, banan, Center och mjölkchoklad :) Jag vet att det låter fullständigt motbjudande men alla som har provat det vet att det är helt oslagbart- och jag kan ju alltid skylla på att det faktiskt inte var jag som uppfann det. Sen blev det presentöppning och lite spel i mindre grupper, själv satte jag och tre andra igång att spela Ronny och Ragges pökaspel. Jag vann inte, delvis p.g.a att min bil blev sinkad av "volvojäveln" rätt många gånger. Kul var det i alla fall! Sen åt vi och skildes åt. Jag var en av dem som var kvar längst. Fick låna en pusselmatta (så att man kan rulla ihop pusslet när man behöver bordet till annat), här ska pusslas!

För övrigt så hänger jag väldigt löst på jobbet. Har två pass på mig att gå från snittet 1.6 ordrar i timmen till 2.0. Vi skulle ha uppföljning på måndag. Men jag tror att jag slutar i alla fall... Jag gillar ändå inte att sitta där och smila i telefon med samma käcka attityd och försöka sälja deras kalsonger och strumpor när det inte räcker att göra sitt bästa. Enda kruxet är att jag verkligen behöver pengar! Jag vill till nyårsmötet i Bryssel och ska till Kina och en lång visit i Taizé nästa sommar skulle nog göra mig gott. Men i höst fyller jag ju 18 och kan ta fler jobb. Jag orkar inte ha det här längre. De som säljer bra blir gullade med och de som säljer dåligt ignoreras lite känns det som. Jag ska bara ta mod till mig och säga upp mig. Så svårt är det väl inte? Jag kan ju komma tillbaka om det kniper. Suck.

I lördags såg jag ju Mamma Mia-filmen med hela familjen utom brorsan! Den var underbar. Jag skulle nog kunna mörda för att få spela med i den musikalen. Vad jag har spelat med i de senaste två dagarna är en film som Sofia Teater regisserar. Bara på kul. Jag spelar ninja i större delen av filmen... Kul har vi haft och fått ihop en del saftiga bloopers. I morse höll busschauffören på att köra fel tur. Jag plingar när högtalarna säger Långvägen och han stannar vid Sunnerstabacken. Jag: Ursäkta? Det här är inte Långvägen! Busschaufför: Just fan! Jävlar, men då vänder vi här...

Kommentera nu älsklingar små. Puss puss

Kommentarer
Postat av: mattan

jobb e jobbigt.. bara att bita ihop även om jag vet att de suger.. och såå... meeene i alla fall ;D

2008-07-17 @ 20:47:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0