Karro SHOPPAR? Are you kidding?

I morse var det tänkt att jag, mamma och syrran skulle vara i stan vid elva för att "göra Linné" (gå i Linnéträdgården och titta lite på "Linnés" Uppsala, vi gjorde inget relaterat till det förra året och tydligen är det "Linnéår" i år också). Elva? Jo, sure. Tio i satt jag och åt frukost, duschad och påklädd, mamma satt i nattlinne och syrran var inte ens uppe ur sängen. Där hade jag skyndat mig för att inte vara sist. Runt tolv tror jag vi var inne... Vi köpte en grej till mitt hemliga projekt och ett hänga-gubbe-spel (där man hänger på en skelettgubbe kroppsdelar där han hänger i galgen (där höll det på att bli "algen"...). Sen träffade jag Laxhmi!

Jag mötte Laxhmi i bibblan där hon satt och ugglade bakom en bok :) Hon smsade mig vid typ midnatt och undrade om jag ville hitta på något idag och en överlycklig Karro svarade ja. Vi gick till Stora Torget och inväntade Karin och Matilda, en f.d. klasskompis till Laxhmi som jag inte hade träffat förut. Hon var störtskön och jättetrevlig, riktigt härlig prick ;D Vi fyra gick på stan i flera timmar...
Och gosh, det finns ju snygga kläder som jag kan ha! Sjukt kul var det att känna sig riktigt snygg för en gångs skull. Och på min favvisaffär Kappahl var det HALVA REAPRISET på ALLA REAVAROR! Jag la undan 1 kortärmad tröja, TRE linnen och ett par shorts- alltihop blir mitt för 350 spänn! Jag sak gå dit i morgon nu när jag vet att jag har råd med dem. Ett av linnena kanske inte var så kanonsnyggt- men det kostar bara 25 SPÄNN! MITT!

Sen blev Matilda hämtad och vi tre kvarvarande satte oss vid ån. Jag blev tredubbelt drabbad av de sug som förföljt mig hela eftermiddagen- jag var så enormt sugen på vattenmelon. VATTENMELON, fattar ni? Vad är det för grej att bli så sugen på? Så efter att vi sagt hejdå och jag tagit tåget hem gick jag raka vägen till ICA och började leta vattenmelon. Efter ett tag undrade jag om min fasa kunde vara sann: var de SLUT? Finito? Finished? Efter ett tag hittade jag en låda med meloner med det där spräckligt gröna skalet. Men de var så löjligt små, efter lite rotande hittade jag en låda med större. Så jag köpte min melon (och det andra mamma ville ha) och åkte hem med mamma och pappa som varit i Långhundra och försökt få igång Amazon (snart dags för besiktning...).
Väl hemma skar jag upp melonen- döm om min förvåning när den var GUL inuti! En GUL vattenmelon! God var den i alla fall, jag har ätit upp nästan halva -själv! Inte mycket kalorier där i alla fall. Gottgottigottgott!

/MelOOnen  

Kommentarer
Postat av: Nikki

Men kom igen! Klart du orkar laga mat åt dig sj!! Om inte annat får du vällaga mat kanske varannan var 3dje dag, frysa in, göra lunchlådor etc... Tom jag lagar mat! å jag äter den ändå inte själv... men mamma blir väldigt glad (A)



Någon elitidrottare e jag väl inte, men jag har alltid rört mig å tränat mycke. Haft egen häst sen ja va 6 å sen spelat golf eller tennis parallellt periodvis. Nu har jag ingen häst längre utan massa tid att träna ist... Eftersom jag har en del underhudsfett så har jag att ta av (Lovar! Jag har BMI över 20.. ;) )och eftersom jag dessutom gått ner lite i träning efter sommaren så..

Rör jg inte på mig, får jag en gnagande ångest å blir väl inte alltid jättetrevlig mot familjen (vilket hände under den träningsfria sommaren)... Tydligen räckte de inte med PWs..



Men kom igen! Prova laga lunchlåda! Själv ska jag äta brunch. kram

2008-07-30 @ 09:54:04
URL: http://bonies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0