Strejk!

Idag har jag strejkat. Jag har inte lämat huset (OK, gick en 200 meter lång hundpromenad och fram och tillbaka till tvättstugan) . Jag har inte ätit särskilt mycket nyttigt. Jag värmestrejkade. Ville nog göra något, typ bada, men det blev inte av. Flera timmar försvann framför sims. Jag har inte varit nyttig idag.
Men i natt sov jag med syrrans fläkt i rummet! Jag sov nästan hela natten och rummets temperatur sänktes med två grader. Och så kändes ju luften så mycket fräschare och det var inte lika instängt... Halleluja!

Varför måste barn mobba? Varför är människor så råa och elaka? Snälla, varför kan de inte bara lämna min stackars bror i fred? Han behöver självkänsla. Jag vill inte att han ska må som jag har mått. Kan de inte låta bli att snacka skit och hänga ut honom på internet i alla fall? Han har nog inte sett det själv än, tack och lov. Men det brinner så pass i mig när jag får veta att de hållit på att jag nästan får lust att nita småglinen. Det är inte mycket som gör mig så heligt förbannad som när flera ger sig på en som är ensam och inte gjort något hemskt! SKITUNGAR! Ge honom en chans. 

I dag har jag också läst lite ur en blogg som en tjej jag vet lite vem det är för. Eller mer min familj. Hon har kämpat mot anorexi i två år! Hon är fortfarande sjuk och nu säger de att om hon inte går upp i vikt så får hon inte börja gymnasiet. Hon bloggar om sitt liv på ett så otroligt rakt och ärligt sätt. Fy ett sånt helvete hon har haft. Hon är nog en av de tappraste människor jag någonsin hört talas om!
Jag önskar bara att folk kunde inse att det är en ätstörning att äta för mycket också! Jag vet ju att jag äter för mycket och rör på mig för lite, det är inte bara att banta som vissa verkar tro... Vore det så enkelt skulle övervikt knappt existera!


Bläsh vad seg jag är.
/Korv

Kommentarer
Postat av: Nikki

Visst finns de ätstörningar åt andra hållet oxå! Vad får dig att ´äta för mkt´å vad är anledningen till att du inte rör på dig?



Lät skönt sova med fläkt!! I den här värmen behövs de.... =P



Take care

2008-07-29 @ 15:40:08
URL: http://bonies.blogg.se/
Postat av: Nikki

l¨ngt inlägg helt OK ;)



De första jag tänkte på när ja började läsa ditt inlägg va just saker i vattnet! Simma 1 km om dagen. Kanske inte vad man behöver börja med, men som nu på sommaren, iväg till stranden, skit i folk, åk iväg med en kompis eller låna med dig en snäll unge som du kan leka med i vattnet! Börja simma 100 meter å öäka på tills du fått upp sim-kondisen. Simkort låter jättebra! 3 grundmål å 2 mellanmål då?! Kanske lättare passa in?



Jo, mina matvanor e väl lite galna ibland... Att äta varannan dag, men men.. Jag lever så.. (A) Å nu tränar jag öndå bara varannan dag.. Normalt är 5 ggr/vecka.. Spinning varvat med core (inslag av body pump, gym å dans oxå..) Nu mest gym å cykla 2½-3½mil...



Inget att rekomendera den otränade/andra!



Ta tag i simningen nu, ju förr du kommer igång, ju bättre!



Take care// Nikki

2008-07-29 @ 23:52:14
URL: http://bonies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0