Spel är kul- och ibland fusk också :)

Idag har jag spelat sommarens första match i minigolf mot pappa och syskonen (mamsen höll Core) och kom trea. Vann gjorde Malin och David kom tvåa och pappa kom alltså SIST. Som tur är lyckades vi undvika hanns dåliga förlorar-humör, kanske rentav för att han visste hur mycket vi skulle retas med honom om han tjurade? Minigolf är något han brukar vinna. Men i bowling har vi nog aldrig knäckt honom... Däremot har både han och mamma fått pisk i "Mulle" för en liten stund sen. Mulle är ett kortspel de bara brukar spela på semestern egentligen, så kanske är det lite fusk att spela det nu när pappa är tillbaka på jobbet igen. Men jag vann fast jag inte spelat det på säkert tre år ( då jag lärde mig)! We are all the winners, we are all the best... 

Min brorsas kompisar brukar jag i vanliga fall inte uppskatta särskilt mycket. Det brukar mest vara en av de jobbiga ungarna som sitter i soffan när man kommer ner i nattlinne på morgonen och snabbt får vända i trappan. Men nu har jag upptäckt en bra grej: En av dem kan hysteriskt mycket fuskkoder till The Sims2. Så nu kan jag dra upp humör- ambitions- färdighets- och intressemätarna sam relationerna, få en sim att plötsligt känna alla i kvarteret, göra vilken sim som helst till tillfällig familjemedlem och kontrollera denne, få simmarna att växa upp snabbare m.m m.m... Allt det där under samma kod! (Utom ambitionerna) Det jag ännu saknar ordentlig kod till är fusken som ger automatisk tvillingfödsel och den som stoppar åldrandet samt det som kan väcka döda simmar till liv (CREEPY). Jag brukar inte vara mycket för fusk, men de här är så kul!

I morgon ska jag åka in och säga upp mig. Det är det enda jag har bestämt inför i morgon. Kanske att jag åker ut till IKEA och köper lite ramar också. Ska rama in två porträttbilder på mig från fotolektionerna och köpa en gigantisk ram och ett gigantiskt papper och göra ett kollage med foton på mig och mina söta vänner, troligen en del från Taizé och Genève. För att jag älskar er så...

Nu ska jag kolla om Sofia är klar med ninjafilmen och kanske spela lite spel. Jag är inne i en era av The Sims2 men också av lärorika spel på internet. http://purposegames.com är en skitbra sidar där det finns spela där man kan träna allt från geografi till språk eller historia. Det är en skam att min geografi var så dålig innan, men det var tider!

Hare bra
Karro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0