Ny titel: Arbetssökande student.

Jag är fri från Provoice telefonförsäljning. Förhoppningsvis för evigt. Jag tror jag ska skaffa NIX när jag flyttar hemifrån så att de inte ens kan ringa till mig och försöka sälja sina j**la produkter till mig. Eller så svarar jag och är riktigt jäkla dryg. Fast det är ju inte schysst mot försäljaren...

Mamma skjutsade mig in i dag när jag skulle gå upp och säga att jag slutar. Det tog bara typ fem minuter. Jag sa att jag ville säga upp mig, han skrev ut ett papper som jag fick fylla i och så gick jag. Han sa inget om att jag skulle jobba de två veckor som uppsägningstiden är- men varför skulle de vilja behålla en dålig försäljare som de ändå skulle sparka? Dessutom kom jag på att mamma behöll studiebidraget som kom inna sommaren till att betala Taizé och lite av fickpengrna med. Så plötsligt är jag typ 1000 spänn rikare :D

Snart är jag arton. Då kan jag skaffa mig ett riktigt jobb. Kanske har jag om några månader ett B-körkort att skriva med i CV:t också, om jag har en väldig tur. Efter att jag sagt upp mig övningskörde vi en timme i Ultuna. Runt kvarter i lite olika svängar. I en uppförslutning tog det längre tid än vanligt att starta, när jag väl fått igång bilen visade det sig bero på att jag startat på tvåans växel... Men jag lyckades!

Under eftermiddagen har jag påbörjat ett litet hemligt projekt. Anledningen till att det är hemligt är att det är en present till någon. Dennen någon har definitivt inte min bloggadress, men ändå. Kanske avslöjar när personen fått det. Nyfikna kan ju alltid fråga.
Dessutom har jag fått både mamma och pappa inne på purposegames också :) (se länk i förra inlägget)

Sara och jag ska ha picknick och bada bakom Maggan och vara nostalgiska tillsammans. Vi ses på tok för lite. Jag saknar henne så mycket. Men nu ska vi ses! Yey!
/ Halvt arbetslös (SDR har inte levererat någon reklam på hela sommaren fast de skulle)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0