Rapport från en Kinabesatt.

Nu blir jag faktiskt lite sur. Jag hade skrivit ett långt inlägg i går och det bara försvann. MORR. De vill förstöra min kreativitet.

I går övningskörde jag för första gången på evigheter- och jag körde ända hem. Fattar ni? Jag lämnade de öde bostadsområdena och glestrafikerade vägarna i nya Alsike och körde Gredelbyleden ända hem! Mäkta stolt är jag. Och jag har lärt mig trafikens viktigaste regel efter högerregeln: utgå alltid ifrån att dina medtrafikanter är potentiella idioter som inte kan trafikreglerna. Inte bara bilförarna utan även alla andra. Tro mig, om min far bara körde bil lite oftare i Uppsala skulle stadens cyklister stå med på hans 20-i-topp-lista över vad som irriterade honom mest i vardagslivet- om han haft en sån lista.
I går blev jag förföljd av ett par riktiga idioter. Två blöjraggare som tryckte på bakifrån för att jävlas, garvade och pekade och gav mig fingret. Jag kommer att bli fan så mycket bättre bilförare än vad de är. Om jag nu inte är det redan vill säga, jag verkar ju kunna trafikreglerna samt vett och hyfs bättre... 

I går var jag hos mormor och tömde dammen så att vi kunde fylla på med fräscht vatten. Det behövdes kan jag säga. Jag har träningsvärk i ryggen i dag efter att ha stått i damen och öst upp hink på hink... Sen målade syrran och jag om bordet och soffan som står i bersån också. Fast vi fick stå i garaget och måla, för givetvis kom det en regnskur mitt i alltihop. Ett gott dagsverke må jag säga!

Jag har bestämt mig för att gå till jobbet och säga upp mig på söndag. Jag orkar inte ett enda pass till där. Det funkar verkligen inte. Nu har jag provat i alla fall. Det är inte ett jobb där man kan vara trött och sur och visa det- där ska man låta glättig och le stort i sitt headset. Det känns för svårt och falskt för mig just nu. Det var värt ett försök.

I dag har jag varit i Stockholm med mamma och syrran. Såg en utställning med roliga skyltar i Kungsträdgården och så strosade vi lite på stan. Blev tokkär i Buttericks, hade aldrig varit där förut. Köpte också två böcker i en billig bokhandel, kunde inte låta bli! en av dem är faktiskt en bok med engelska fraser översatta till kinesiska. Kan vara bra att ha! Jag har en himla tur att jag ska åka till Kina snart, nu runt OS och med allmänt fokus på Kina finns så himla mycket böcker, tidningsartiklar och tv-dokumentärer om Kina. Högvis! Skitbra att ha inför Kinakursen som alla som ska till Kina måste gå (U-landskunskap A med Kinafokus). Perfekt år för Kinastudier!

Nä, nu ska jag nog syna kudden snart. Jag är fortfarande irriterad för att förra inlägget försvann. Hade skrivit av mig massa känslor om KInadokumentärerna jag såg i går. "Chinese school" var hemsk! Jag tackar min lyckliga stjärna för att jag inte bor och går i skolan i Kina. Jag vill inte bli någon robot.

Nu måste jag sova. Vi ska till Värmdö och sen spela minigolf i morgon :)
/Karolin
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0