Varmt och oskönt.

Värmen har kommit till Sverige och så även till mitt rum. Det är vanligtvis just nu mellan 27 och 28 grader varmt där inne. Detta trots att jag öppnar mitt fönster på glänt samt har dörren öppen ut till hallen där jag också öppnat det lilla fönster som finns där. Jag vaknar typ 5 gånger per natt och ligger och vrider mig i minst en halvtimme varje kväll innan jag kan somna- under mitt överkast eftersom täcket är på tok för varmt (men jag klarar inte att sova utan någonting över mig...). Jag tänker sno syrrans fläkt (varför fick HON den?) varannan natt nu. Annars kanske vi skulle åka till Rusta i morgon så jag kan köpa en egen. Det där rummet tycks vara omöjligt att vädra på sommaren och omöjligt att värma upp på vintern (då är det 15-16 grader i stället och jag blir överlycklig om jag kommer upp i 20!). 

På dagarna blir det så varmt att man egentligen inte vill göra någonting. Men har jag ärenden i stan så har jag. Nästan halva augusti försvinner ju med Riksmöte och Taizé. Och mitt underbara sommarlovskort gör att jag kan åka hur mycket UL-grejer och stadsbuss jag vill, så då passar man ju på. De senaste två dagarna har jag nästan simmandes i min egen perspiration tagit mig runt i stan desperat fläktandes med en solfjäder och försökt att regelbundet fylla på vätska. Har haft svårt att tänka mig att jag överlevt högre temperaturer i Taizé. Värme är sannerligen inte min grej (dagens I-landsproblem?). Hur kan man betala dyra pengar för att ligga och steka på en strand på någon utländsk semesterort, bo på ett svenskägt hotell där de serverar "svenskt" kaffe till desserten? Utnyttja deras fattigdom till billig shopping och på vägen dit och hem släppa ut massor med avgaser från flyget... Nä, usch...

Som sagt, både i går och i dag har jag varit på stan. I går tog jag sedan bussen till Valsätra för att fira faster och idag tog jag bussen till mormor. I morgon kanske jag drar till stan igen. Jag har skaffat mitt tillfälliga ICA-kort nu och har börjat samla poäng ;D Undrar om det kostar något att skaffa MedMera-kort?

Sen ska mamma, syrran och brorsan på kryssning till Tallinn när jag är på Riksmöte och pappa jobbar. Bestämde de för ett par dagar sen. Fis på dem!

Nu måste jag nog flytta den här datorn från mitt knä. Trots en kudde emellan blir det så varmt!

/ Svettpöl

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0