Fullfjädrad säljare?

Idag har jag åkt fram och tillbaka till Uppsala typ tre gånger... Först in på morgonen för att fixa en grej, sen tillbaka till Knivsta för att gå till tandläkaren för typ sjätte gången på sex veckor och så in till stan igen med bedövad käft. Där väntade jag ett tag och passade på att fynda ett paraply lagom till det slutade spöregna. Det jag väntade på var en säljutbildning på Provoice som är det första man måste göra innan man kan gå en produktutbildning och sedan i princip börja sälja. De rekommenderar dock att man först lyssnar lite på andra säljare för att hämta inspiration. Så idag har jag gått en fyra timmar lång utbildning för att lära mig sälja över telefon och mitt huvud är fullproppat med information. Jag hamnade på ITH-avdelningen där de säljer strumpor, kalsonger, smink osv. och i morgon ska jag alltså lära mig mer om den/de produkter jag ska sälja. Jag undrar om jag inte ville hamna bland de som säljer Omega3 och sånt i stället, men jag får väl prova det här först. Det jag dock inte vet är om mitt reklamjobb kan ses som konkurrerande verksamhet som jag just skrivit under på att inte jobba med :S Det här verkar vara ett helt OK jobb i alla fall. Blir jag en hyfsad säljare så kan jag säkert tjäna typ 100 spänn i timmen. Det skulle inte sitta fel ;) Ska checka det där med skatter och sånt också.

I morgon ska jag och Jenny träffas och skriva en barntipspromenad till midsommardagen :) Morfar ordnar alltid en tipspromenad med gamla saker och i år tänkte han att vi kunde få göra en egen tipspromenad till barnen. Det kallar jag teamwork :D Efter det fixandet så ska jag på uppföljning på överviktsenheten och sen produktutbildningen på Provoice. Sen kanske jag rentav jobbar mitt första pass, who knows... I midsommar är det ändå ingen som får jobba.
Nu ska jag sooova i min sköna säng...
Natti natti
/Karolin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0