Sommarlooov!

I onsdag var det skolavslutning. Inte särskilt mycket att visa för världen, musikettorna spelade och sjöng lite, sen sjöng vi "Den blomstertid nu kommer" och sen flydde vi in- för givetvis ösregnade det. Sörjde lite att jag inte gick på syster mins skolavslutning i stället. Får väl göra det nästa år, för lägger Maggan sin avslutning på studentdagen så har de definitivt grävt sin egen grav... Jag kan inte fatta att det är sommarlov nu.

I går var det sommarfest hemma hos Karin teater ;D  Jag var där redan halv tre fast festen skulle börja fyra, hade anmält mig som frivillig att hjälpa Karin förbereda. Så det blev till att diska, damma, vispa chokladpudding och gå och köpa mjölk så att det skulle räcka till citronfromagen osv. osv... Undan gick det och snart kom de övriga gästerna.
Ungefär 15 pers var där och vi grillade, myste och spelade TV-spel. Jag har spelat Guitar Hero för första gången i mitt liv, det var ju skitsvårt! Efter ett tag lyckades jag i alla fall ta mig igenom en hel låt utan att "publiken" buade ut mig... Det var sjukt tråkigt att titta på när andra spelade men skitkul när man väl fick köra själv. Sen sjöng vi lite singstar, eller jag sjöng bara lite och utklassade en av Sofiorna (den Sofia B som INTE gått teater...) i Jimmy Janssons "Vi kan gunga". Vi drack också citronshots- bara sån där citronsaft som man köper i små gula flaskor som ser ut som citroner. Sådan saft hällde vi upp i små snapsglas av plast och shotade, nästan alla tog en medan 4 av oss tog sju till ( och Karin drack nio för att slå sitt rekord som låg på åtta)... Kände mig lite konstig och extraflummig efter det måste jag få säga!
Karin lyckades få ut alla till elva som hon lovat men kvar var jag och hennes två kusiner ifrån Stockholm. Vi satte igång att diska och plocka undan och det var inte lite disk heller, även om mycket var papperstallrikar och glas som skulle slängas.
Vi bäddade i Karins rum i sängen och så blåste vi upp en gigantisk luftmadrass som var lika hög som sängen, tack och lov hade den eldriven inbyggd pump. Vi gick och la oss, kusinerna på madrassen och jag och Karin i sängen. Vi låg och snackade/ läste manga (ja, Karin är ännu en av mina, låt mig säga YTTERST manga och animéintresserade vänner) till halv tre då vi sa godnatt. Jag sov rätt bra, hade mest problem vid halv nio då jag upptäckte att jag låg utsträckt och rak som ett spjut på ungefär 30 cm av sängkanten med armarna till stor del vilande på luftmadrassen. Till slut lyckades jag puffa så pass mycket liv i Karin att jag fick henne att flytta inså att jag kunde ligga normalt. aah!

Vi hade sagt att vi skulle gå upp vid tio, och därför struntade jag i att somna om då. Men jag ville inte vecka de andra heller som sov så sött. En timme senare tänkte jag att fine, jag är kissnödig så nu krånglar jag mig ut ur detta rum. Tänkte att nu vaknar de, men när jag kom tillbaka sov de lika gott som innan. La mig på sängen och spelade spel, men vid halv tolv harklade jag mig och sa att det kunde vara hög tid att gå upp. De vaknade. Inte för att det gick fort efter det, vid två började vi äta frukost som mest bestod av stekta korvar, när folk bara lämnar mat så kan man ju lika bra äta upp den. Jag hade vattenmelon och jordgubbar kvar också, och så lite marshmallows och så två olika sorters saft och cider blandat att dricka till - Karin hällde ihop alltsammans i samma flaska i går. Det fanns nog inget vi sa den här morgonen som inte misstolkades till något perverst, vi var helt hopplösa! Äckligt var det... Men jag var ju lika illa själv, fast det blev lite jobbigt ett tag. Det började redan i natt. Är det bara jag som alltid hamnar i såna dirty talks?

Ett kul dygna har det varit i alla fall, och ett stort plus var att jag fick träffa Stina igen för första gången på nästan ett år. Hon kom hem i onsdags efter ett utbytesår i USA och det var så himla kul att se henne igen. Jippie, sommaren är här!

/Pervers

Kommentarer
Postat av: Singoalla Tiroler

Hej Karolin, Grattis till sommarlovet! Det maste kannas jatteskont. Lycka till med jobbet och njut av solen och friheten haha.



Ha det fint, kram

2008-06-15 @ 09:45:01
Postat av: Anonym

Tjollahops :) Nu kommer jag kommentera sönder din blogg ;)

Puss :)

2008-06-15 @ 20:03:41
URL: http://corredutten.blogspot.com
Postat av: Karolin

Singi! Vad skönt att höra att du lever och inte flyter runt i några vattenmassor efter skyfallen i Kina...även om det kändes som att det var skyfall i Uppsala idag, det verkligen hällde regn!

2008-06-16 @ 23:35:19
URL: http://kompostkvarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0