Snart, snart sommarlov...

I torsdags var man så och kramade om sina små studentkompisar. Nästa år vill jag ha ett dubbelsidigt plakat med namn och klass med på det. För när jag skulle hitta någon kompis plakat bland 500 andra utanför Boland så var det sannerligen inte lätt! Typ "Anna... Där är ett Anna-plakat! Fast det där är väl inte hon? Är den ungen fyra eller nåt? Det ser inte ut som hon. Men vad faan, det står ju ingen klass! Hur kan hennes familj tänkas se ut?"... I alla fall, efter att ha hittat och kramat Anna, Ylva, Vanessa (bonus för ovanligt namn, lätt att hitta på plakatet!), Emma, Steffi, Sofia X 2 m.fl. och lämnat dem åt sitt flakåkande så begav jag mig mot Katte för att hitta fler vänner. På vägen dit åkte IK:s två flak och Sofias lilla miniflak förbi mig minst tre gånger var- och jag skämtar inte. Typ en gång vid stationen, en gång vid statshuset, en gång vid sysslomansgatan... snart hade jag ont i axeln efter allt vinkande och slängkyssande. Helt otroligt.
Vid Katte hittade jag nog ändå de fyra viktigaste på min checklista som jag kunde komma på- Linda, Frida, Maria och Lina. Två IB, en CF och en liten NV ;D Så stolt över er mina tjejer!

Efter Katte var det till att försöka hitta mamma på den plats dit hon ville att jag skulle gå. Naturligtvis gick jag åt fel håll... Till slut hittade vi varandra och lyckades ta oss ut till Gottsunda och kusinvitaminernas mottagning. Efter smörgåstårta, lite socialt umgänge och lite fika åkte vi hem och tog igen oss. Jag är lite stolt över att jag hann vara med så många åtminstone något ögonblick på deras stora dag. FÖR DE HAR TAGIT STUDE-ENTEEN!..men det har inte jag. Det roliga är att nästan alla jag kramade utanför boland sa grattis tillbaka fast jag har ett år kvar - de stackars små studenterna blev lite yra i studentmössan ;D

Lördag-söndag var första mötet med nya DISKUS. Vi var på världens finaste lägergård mitt ute i skogen med två mil till Gävle, Valbo och Sandviken i olika riktningar. Förutom att sitta i möte har jag badat två gånger (en gång halv ett på natten och en gång strax före åtta på morgonen) och paddlat kanot med Chrille i bak- jag har fortfarande träningsvärk fast vi bara paddlade en halvtimme. Jag har hoppat studsmatta med tre galningar i omgångar, svettigt blev det och tur att det var nät runt... Jag har bakat pizza i en riktig vedeldad stenugn som värmts upp ett dygn i förväg, den första eldade Erik upp när han skulle ta ut den men den andra var jag mäkta stolt över och åt med glädje :D Jag har också haft ett kortare vattenkrig med Johan efter att han hotat oss med vattenpistol i säkert 10 minuter - och då satt vi där i soffan och kom inte därifrån fast vi skulle städa... Senare tittade jag mot det huset och ser Anders komma ut med händerna bakom nacken och Johan bakom med vattenpistolen, och så in genom nästa dörr... Det var en syn det! Sen har vi kört en del samarbetsövningar för att lära känna varandra också.
Det blir nog ett bra styrelseår det här... Särskilt som vår nye ordförande tycks vara oerhört bra på att kläcka ur sig roliga citat och hitta på kul grejer! Helt galen...

Idag fick jag förresten jobb på Provoice ;D Ska dit på utbildning på måndag. Hoppas att detta funkar nu, för jag vill ha pengar och hoppas att det här är ett bra jobb för mig. Det är ju ett jobb i alla fall. De ringde och sa att jag fått det idag när jag var hemma hos Karin och Frida. Karin och jag hade precis ätit toast med choklad och marshmallow och bananer i olika kombinationer när de ringde och sa att jag fått det. Sen var jag sinnesförvirrad en god stund... Satt och spelade nåt Gamecubespel med trummor där man skulle klappa händerna och trumma i takt till musik. Lite som singstar, fast med trummor. Lyckades rätt bra tycker jag ;D

Nu tror jag att jag ska göra lite DISKUS-arbete. Eller döda tid på Facebook, för det går alltid! Kanske lägga fram kläder till skolavslutningen i morgon? Eller nu vet jag... THE SIMS!
// Styrelsens ivriga citatsamlare 

Kommentarer
Postat av: kinky

:D ovanliga namn är BRA.

jag tror jag ska ändra min stavning till qarolina! fast idag påminde min kära moderkaka mej om att min initialer skulle bli qk... x] så vi får la se! annars blire k. :) är trött på c. det ser mupp ut.



:*

2008-06-10 @ 22:43:09
URL: http://ikilledmydinnerwithkungfu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0