Bengtsson jo!

Jag håller fast vid att vi borde skaffa en petit brabancon som vår nästa hund (sen inlägget "Gunde!"). Jag tänkte publicera en bild på en sån i dag. Ja, det är dags för den här bloggens första BILD.

image1

Ja, så söta är de! Små men har en attityd och gränslöst söta. Och så tycker jag att den ska heta Bengtsson. Först sa mamma att hundstackarn skulle bli retad, det var därför Lexus fick heta som en sportbil i stället (och det blir han INTE mobbad för? Vi har en fotbollsspelare (Totti), en sportbil och en Ellen...). Men hundar heter Russin, Frisbee, Siden, Bebis eller som Petit Brabancon-hannen vi hittade på nätet hette- MR BIFF. Då kan baske mig näst hund få heta Bengtsson och därmed bastu!
Men nu tycks mamma ha blivit tokig. Hennes kompis Lenas hund har fått åtta Flat coated retriever-valpar och hon funderar på att ta hem en. Jag var med och hälsade på dem i torsdags kväll och de är jättesöta, men jag håller fast vid min Petit Brabancon-dröm. Det finns valpar i Norrtälje... Och dessutom tänkte hon ta hem valpen DAGEN INNAN MANLIO KOMMER. Hundvalp som kissar och bajsar överallt dagen innan det kommer en italienare och bor i en vecka? Har hon helt förlorat förståndet? 

I morse övningskörde jag igen för första gången på väldigt länge. Jag körde till och med på en VANLIG VÄG med RIKTIGA BILAR om än några få. Jag var helt grym, körde i typ en timme och 20 min... Jag parkerade två gånger, backade, vände, körde uppförsbacke och nerförsbacke och kom upp på treans växel. Och jag gjorde universums snyggaste svängar ;D Pappa hade ingenting att oroa sig för. I morgon kör vi igen!

Och varför inte två bilder i samma inlägg när vi ändå är i gång? Singi, min goda vän i exil, blev lovad en bild av Björn Gustavsson eftersom hon p.g.a sin utlandsvistelse aldrig sett karln. Glömde bifoga i mailet men Singi, om du läser min blogg igen så får du se honom HÄR!

image2
Men bort med tassarna, han är MIN!

PUSS
/ Ny övningskörningsskylt...


Kommentarer
Postat av: Singoalla Tiroler

Hej igen! Jag maste ju kommentera pa den har: Bjorn Gusvasson! Karolin is coming to get you!
ja, jag backar off, jag vill ju inte tavla med dig. He is all yours. Tack for kortet dock, kan gladja mig under regniga dagar. Skriv till mig ocksa! Det ar alltid uppskattat. Grattis till korkortet nej jag menar ovningskorningen och har ni inte for manga hundar redan hehe?
Kram

2008-03-25 @ 07:59:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0