Krutow vs. Aris

Sen i onsdags har jag övningskört en gång till och jag skule ha gjort det i onsdags. Men pappa tog den bil där extra-backspegeln och alla papper fanns till jobbet utan att tänka sig för. Dessutom fick han med sig tvättstugenycklarna som han redan har en kopia av på sin nyckelknippa (en till dörren och en till bokningslåsen) så att jag inte kunde boka tvättid eller tvätta. Pappa hade en dålig dag...

I går var jag på singstar-kväll hos Karin :D Eftersom jag redan var i Uppsala och gick på stan så försökte jag ringa och se om jag kunde komma tidigare och hjälpa till och fråga VAR hon bodde. Efter flera timmar svarar äntligen en uppjagad Karin att hon haft konfirmander hela dagen och att hennes två månader gamla mobil avlidit efter att ha blivit tappad i golvet. Där fanns alla nummer så hon kunde knappt ringa en människa och det var inte långt kvar tills alla skulle komma. Jag försökte få henne att andas samtidigt som jag satte mig på bussen hem till henne.
Vi gick till Willys och handlade godis och grejer och kom tillbaka lagom när fyra stycken hade kommit. Vi fick inte igång teven i vardagsrummet, eller vi fick igång den men inte bild till Playstatinet som tillhörde hennes bror. Efter många upprörda tutanden från teven och rådgivning från minst två olika tekniska killar på telefon gav vi upp och flyttade in på broderns rum.
Efter flera timmar av sång, kittelbrottningsmatcher, alldeles för mycket socker och lite äggfria pannkakor gjorda på våffelsmet tog jag bussen till stan igen. Satt på stationen i 25 min och stirrade på klockan (om man börjar en minut med att säga tick och räknar tick-tack hela minuten så börjar även nästa minut med ett tick!) innan jag tog sista tåget hem. Kom hem typ kvart i ett och var tvungen att gå upp 7 för att matcha en appointment i stan vid 9. Älskar alla dessa sovmorgnar...

Flat-valpen ska komma. Sofia tänker flytta in för att gosa med den. Den ska, låter det som nu, heta antingen Aris eller Krutow. Heja Krutow, det låter ju åtminstone kul! Men Bengtsson finns kvar i mina tankar. Fortfarande troligen inflyttning dagen innan italien-besök. Save me.

Och i morgon ska jag ställa upp för Vassunda IF för min mors skull. Jag är ju trots allt medlem i klubben i nåt slags familjemedlemsskap fast jag knappt rört en handboll. VIF betyder "Vila I Frid" för mig. Jag ska tydligen sälja fika på nån match och jag har bakat en tigerkaka. Heja Vassunda!

/ Karro 

Kommentarer
Postat av: Singoalla Tiroler

Hej Karolin! Det var verkligen roligt att lasa bade blogg och mejlet fran dig, tack! Det later verkligen som att du har det bra, men jag maste aterigen fraga:Hur manga hundar har ni? Det kommer val att bli ganska fullt hemma? Jag gissar att ni gillar djur..... Det gor jag ocksa, men man blir ju ganska bunden, det ar som att ha en bebis som sitter darhemma och vantar. Fast man kan kopa jattesota hundvalpar i tunnelbanan har for ca. 100-200 kr. Kanske ska sla till? De saljer kaniner och skoldpaddor ocksa. Inte till mat som man skulle kunna tro (Kina....!) utan som husdjur. Lycka till med handbollen och ja, den dar Bjorne ar bara din.
Kram

2008-03-29 @ 04:43:19
Postat av: Singoalla Tiroler

Hej Karolin!
Hoppas att allt fortfarande ar bra, ville bara saga hej.
Kram
Singoalla

2008-04-03 @ 14:00:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0