Påsk.

Kors, vad längesen det var jag skrev. Varenda gång jag tänkt skriva så tänkte jag att äsch, det är så mycket att ta igen, skit samma... Men nu ska jag skärpa mig och Karros bloggterapi återupptas.

Förra helgen var sista Diskushelgen innan årsmötet. Halva Diskus avgår. Fan vad sorgligt! Lite nervöst är det också att alla som blir kvar bara har suttit ett år och nu ska lära upp nya... Vi hade mötet i Vänge i ett församlingshem fullt av råttfällor (betyder det att alla råttor dött, eller att de desperat försöker fånga massor?), missade melodifestivalen för att vi inte fick in kanalerna på TVn. That's life. Vi hörde lite avlägset radion i köket och såg Björn på Youtube efteråt. Mysigt det med. Fan vad jag kommer att sakna mina polers som slutar i Diskus... Bara att hoppas att nya diskus blir minst lika bra ;D

Jag borde verkligen lära mig äta ordentligt. På helgerna blir det ibland ingenting innan middagen och det är verkligen inte nyttigt. Som nu, jag är vrålhungrig men gör inget åt det. Fast många av gångerna glömmer jag bort att jag är hungrig och märker det mest när jag väl äter. Då skriker magen!

I går var vi hos mormor och morfar och firade påskafton och att det var deras guldbröllopsdag. Det är alltid så mysigt hos mormor! Moster, morbror och två kusinvitaminer Linda och Jenny var också där, med Lindas pojkvän som bonus. Vi åt påskmiddag på övervåningen och fikade, och däremellan letade vi påskägg i trädgården. Ny grej sen förra året är att brorsan skriver ledtrådar och gömmer äggen, de första hindren är att läsa hans handstil... Mitt låg gömt i lekstugan där det står massor av grejer, det har blivit som nåt extraförråd. I badrumsskåpet låg mitt ägg, ett hjärtformat ägg. Blir det ett hjägg då?

Inatt var jag på påsknattsmässa med mamma och syrran :D Det var mysigt, efteråt blev det som en efterfest typ med ballonger, tårta och musik... Var rädd att det skulle bli spänt efter fighten i torsdags kväll men det var inte så många där av de inblandade, de två mest berörda eller vad man ska säga drog ganska snabbt. Vi måste reda ut allt det där om vi ska kunna ha någon lokalavdelning eller kör kvar. Men jobigt var det, hoppas att det ordnar sig.

Idag har jag bara slöat. Delat ut reklamen har jag gjort också. Och brottats med en excelfil, och den verkar vinna över mig... Jag svär högtidligt att aldrig gifta mig med en dator, annars måste jag äta TVÅ kokta ägg. Och ägg är äckligt!

Nu ska jag fortsätta snacka med Matilda om DÅM. Och kanske maila Singi, hittade ett vykort från Kina igår men som säkert kom fram för minst en vecka sen...

Glad påsk!/ Karro

Kommentarer
Postat av: Singoalla Tiroler

Hej Karolin!
Roligt att kunna lasa vad du har for dig igen. Allt ar bra har i Shanghai och jag hoppas att detsamma galler dig. Det later som att du har mycket att gora som vanligt, vad roligt. Diskus blir sakert bra, alla som ar invalda har ju en hel del gemensamt och nar man brinner for samma saker har man ju saker att prata om, eller?! Just nu sitter jag och skriver in texter till Mintur. Jag ar lite forsenad men battre sent an aldig eller?
Ta hand om dig och kram!

2008-03-25 @ 07:56:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0