"Det är bara regn hos mig"

I går hade distriktet Junior- och miniordag på Högbobruk utanför Sandviken. Tidigare har vi alltid hållit JUM (juniormöte) och MIM (miniormöte) en helg var, men nu provade vi att köra ihop det i stället. 116 glada barn och ledare dök upp för att köra "Fångarna på bruket". Det värsta var att det ösregnade HELA dagen. Det var så jäkla kallt och periodvis snöblandat regn. Snö i maj liksom! Jag hade på mig en t-shirt, en tjocktröja, jeansjacka, regnjacka (som jag fick stänga med kardborrebanden för att blixtlåset är paj), Matildas jacka (hon tyckte den var för mycket), Funkisväst och överst en ryggsäck. På benen hade jag ett par trekvarts-långkalsonger och träningsoverallsbyxor. Och jag frös som en leguan på Antarktis.
 Vi funkisar frös, ledarna frös och barnen frös. Man fick lust att gå in i ett kylskåp och värma sig eller nåt. Ändå var jag mest i den ladliknande byggnaden (vars väggar till stor del var pressenningar och helt saknade dörrar) under dagen medan barnen, ledarna samt Line och Sofia (som fotade) var ute nästan hela tiden. Jag fick dåligt samvete framåt finaldags så efter lunch tog jag över Sofias plats som fotograf. Regnet höll på att förstöra Matildas kamera, men det senaste budet jag hört är att den lever igen. Sofia den stackaren var så kall och blöt... Efter finalen var det en kort andakt och sen underhöll clowner utan gränser. De är helt fantastiska och vi hade minst lika kul som barnen. Stor succé!

I går fyllde min kusin Jessica 20 år. Grattis Jessica! Min familj är där och grattar just nu men jag måste tyvärr satsa på mitt skolarbete i dag. Annars kommer jag INTE att må bra nästa vecka.

Stora pussar och kramar till funkisarna från igår! Hoppas att ni inte är dödssjuka i dag. Normala människor blir förkylda av sånt väder- även jag är faktiskt lite täppt i näsan i dag. Vi klarade det tjejer, vi klarade det!

Jag: "Vem var det som kom?"
M: "Det var stiftsbilen, så det var nog någon från stiftet."

/ Burr.

Kommentarer
Postat av: Singoalla Tiroler

Hej! Jag har precis hallit tre tysta minuter tillsammans med hela den kinesiska nationen for de som drabbades av jordbavningen i ostra Kina. Det ger en verkligen perspektiv pa tillvaron, var problem kan kannas otroligt svara, men jamforelesevis ar de ganska sma! Jag tanker pa dig och hoppas att allt skolarbete blir klart utan for mycket stress och angest. Men jag forstar hur det kanns, jag tror att alla gar igenom samma kansla i slutet av terminen. Det kommer att vara klart snart, och du fixar det, det gor man alltid! Ta det lugnt och ta en dag i taget. Lycka till! Kram

2008-05-19 @ 08:35:31
Postat av: Bella

HAHA! ja de va ju nån från stiftet :P

JA, den lever fortfarande :D

2008-06-09 @ 17:47:26
URL: http://bellibell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0